Кралят на трансформациите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кралят на трансформациите

Кралят на трансформациите

Ед Харис за ролята си в сериала на HBO "Западен свят" (Westworld) и магията на режисирането

7423 прочитания

© HBO България


Играл е психопат, гениален художник, ръководил е космически мисии, бил е човек на закона или извън закона. На 65 години актьорът е бил номиниран четири пъти за "Оскар" – за "Аполо 13", "Шоуто на Труман", "Полък" и "Часовете". Във всеки от тези филми е запомнящ се, сливащ се с образа си. На "Полък" е и режисьор. Киноманите веднага се сещат и за генерал Хъмъл в "Скалата", където са звездно трио с Шон Конъри и Никълъс Кейдж. Често се снима заедно със съпругата си актрисата Ейми Мадигън, а и дъщеря им тръгва по техните стъпки. Ед Харис е мъжкар и без да е красавец по типичните стандарти, той е невероятно привлекателен. Срещам го в луксозен хотел в Бевърли хилс. В ръката си държи очила с диоптър, които непрекъснато слага пред очите си и после сваля. Облечен е в черно, точно като героя си в последния му проект Westworld (или "Западен свят"), който предстои да гледаме по HBO от 3 октомври. Сериалът е базиран на едноименния филм от 1973 г., написан и режисиран от Майкъл Крайтън. Сред продуцентите са корифеят Дж. Дж. Ейбръмс и братът на режисьора Кристофър Нолан – Джонатан. Ед Харис е в персонажа на Стрелеца, изигран в оригинала от Юл Бринър и копиран от "Великолепната седморка". Започваме разговора си за героя му в черно, но актьор с кариерата на Ед Харис има и други истории за разказване.

В първите два епизода разбираме за героя ви, че е лош, облечен в черни дрехи и убива хора по жесток начин. Мотивите му са загадка, така ли остава до края на сезона?

Постепенно се разбира неговата история. Спомням си като получих сценария за седми или осми епизод, казах си: "Аха, това ли било, това ли се случва с него?" Щеше да е хубаво да го знам отначало, а не чак сега да знам кой всъщност е той! Този герой има интересно развитие, казва, че от 30 години чака това, което прави в този момент. Ще открием какво всъщност има предвид.

Гледали ли сте оригиналния филм и как бихте го сравнили с версията сега?

Да, гледал съм го. Разликата е в това, че моят герой е човек, а този на Юл Бринър във филма, който напомня на моя мъж в черно - е, той си е робот. Нашата версия е доста по-технически изпипана, но общата идея е за парк, пълен с роботи, за който плащаш, за да го посетиш. Май визията на продуцентите ни за човечеството не е много позитивна картина.

Вие самият бихте ли посетили такъв парк?

Наистина не знам, но това е много добър въпрос!

Добър сте в това да сте заплашителен! Героят ви тук усърдно преследва целта си, може да нарани всеки, дори малко кученце. Трудно ли се играе заплаха?

Не мисля, че той би наранил малко кученце! Това е безсмислено, а той има цел. Би изритал някого в главата, но не би ритнал кученце. Преживял е нещо, за да стигне дотук. Попаднал е в свят, който вади демоните му на показ. Но му дава също шанс да покаже нова страна от самия себе си, която е потискал дотогава.

Колко различно е за вас като актьор да знаете края на историята на героя си, или да я получавате на парче, да не знаете дали ще трае един сезон или пет?

Просто трябва да правиш това, което умееш най-добре. Действаш си епизод след епизод и се надяваш нещата да се навържат в един момент, защото дори създателите не знаят още какво ще се случи накрая. А когато разбера определени неща за него, се замислям за това как съм го представял досега и дали не съм му причинил нещо, което не е трябвало. Макар че може би ако знаех няколко неща, все пак бих променил нещо. Но той бяга от миналото си, животът му извън парка няма нищо общо с това какво прави той, като влезе вътре. Той се опитва да подреди пъзел, да попадне на следа. Подозира, че героят на Антъни Хопкинс планира нещо, и иска да знае какво е. Смята, че чрез агресията, това ще се случи. С Хопкинс имаме в един момент най-после сцена заедно и беше много забавно, защото истински харесвам Тони. Невероятен актьор е и много добър човек. Не се засичаме често, но когато ги има тези сцени, е прекрасно.

В случай, че тези паркове един ден станат реалност, това според вас може ли да замени визитата при психиатъра?

Предполагам, че да! Разликата е може би в това, че човекът, който влиза в парка и преживява всичко там, трябва да си зададе въпроса с какво му помага това? И ако не може да си отговори, няма много смисъл в ходенето му там. Трябва сам да достигнеш до изводи за себе си.

Има ли герой в кариерата ви, който е останал с вас през всичките години? Кое ви печели в една роля - героят, сценарият или цялата комбинация?

Бих казал, че героят е най-важен, но много зависи и от режисьора, неговата или нейната гледна точка. Как се отнасят към материала и какво очакват от мен. Току-що приключих да работя с Дарън Арънофски в Монреал и беше изключително преживяване. Да, на моменти е скучно, защото той е педантичен и изпипва всичко до последната секунда, истински визионер е. Харесва ми да работя с хора, които знаят какво точно искат и как да го получат. Създателите на "Западен свят" също знаят към какво точно се стремят и са прекарали години в това да измислят всичко. Харесва ми да работя с такива хора. А относно това коя роля е останала с мен повече през годините – бих казал може би Джаксън Полък. Част от причината да направя този филм беше същността на това да бъдеш популярна личност. Полък е имал отчаяна нужда от внимание и признание, и в крайна сметка, когато ги получава, не значат нищо за него. Истината е, че обичам да работя – на сцената, пред камерата, не обичам да вися с часове в трейлъра си и да чакам или пък да препускам по локации. Просто много харесвам работата си!

Има ли все още преживявания, които не сте постигнали като актьор?

Бих играл нещо от Шекспир например, не съм го правил от училище. Обичам и да режисирам, започвам от есента един проект с много интересна история по книга – The Plowman. Стейси Кийч ще участва, жена ми Ейми и надявам се и дъщеря ни. Опитвам се в момента да намеря млад актьор, подходящ за главната роля. Не съм режисирал, откакто направих "Апалуза", а това беше през 2007, цели осем години чаках подходящ проект. Прочетох книгата и си казах нека го направим. Имаме хубав сценарий и обичам да режисирам! Харесва ми да съм начело на проект, който вълнува самия мен. То е като да рисуваш картина, не го правиш с още 500 души. И после като седна в монтажната, искам филмът да бъде точно така, както на мен ми харесва. И се наслаждавам на този процес. А и никога не ти е скучно, във всеки момент отговаряш на въпроси и взимаш решения. Харесвам и театъра, там имаш друг ритъм всяка вечер. А докато снимаш филм, е различно, може да чакаш с часове нещо да се случи и накрая пак да не стигнат до твоите сцени. И това е нещо, което не мога да понасям! Направо се побърквам от това!

Играл е психопат, гениален художник, ръководил е космически мисии, бил е човек на закона или извън закона. На 65 години актьорът е бил номиниран четири пъти за "Оскар" – за "Аполо 13", "Шоуто на Труман", "Полък" и "Часовете". Във всеки от тези филми е запомнящ се, сливащ се с образа си. На "Полък" е и режисьор. Киноманите веднага се сещат и за генерал Хъмъл в "Скалата", където са звездно трио с Шон Конъри и Никълъс Кейдж. Често се снима заедно със съпругата си актрисата Ейми Мадигън, а и дъщеря им тръгва по техните стъпки. Ед Харис е мъжкар и без да е красавец по типичните стандарти, той е невероятно привлекателен. Срещам го в луксозен хотел в Бевърли хилс. В ръката си държи очила с диоптър, които непрекъснато слага пред очите си и после сваля. Облечен е в черно, точно като героя си в последния му проект Westworld (или "Западен свят"), който предстои да гледаме по HBO от 3 октомври. Сериалът е базиран на едноименния филм от 1973 г., написан и режисиран от Майкъл Крайтън. Сред продуцентите са корифеят Дж. Дж. Ейбръмс и братът на режисьора Кристофър Нолан – Джонатан. Ед Харис е в персонажа на Стрелеца, изигран в оригинала от Юл Бринър и копиран от "Великолепната седморка". Започваме разговора си за героя му в черно, но актьор с кариерата на Ед Харис има и други истории за разказване.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.