В началото бе танцът
Директорът на фестивала One Dance Week Елианна Лилова за културното инженерство, емоционалните електрошокове и как обръщаш на 180 градуса нагласата на цял град


Емил Дилкин

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Елианна Лилова винаги ще помни генералната репетиция на първия спектакъл от Sofia Dance Week и тръпката, която тогава минава през нея. Защото тя я превръща в "преследвач на емоции, свързани със съвременния танц". И ако преди това е просто част от пиар екипа, ангажиран с популяризирането на фестивала, след това е просто самият фестивал, главната му движеща сила.
Започва да пътува, най-вече в Белгия и във Франция – най-големите форуми за съвременен танц. Когато хареса спектакъл, отива да го гледа – било то и в Япония, откъдето се е завърнала само ден преди разговора ни. И сега е така, обсебена, "докато не го доведа в България". А с пътуванията се трупат и огромните папки с линкове и бази данни, които пази и днес – "първи опити за осмисляне и подреждане – географски, политически и жанрово – на съвременния танц".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове