В началото бе танцът

Директорът на фестивала One Dance Week Елианна Лилова за културното инженерство, емоционалните електрошокове и как обръщаш на 180 градуса нагласата на цял град

   ©  Цветелина Белутова

Елианна Лилова винаги ще помни генералната репетиция на първия спектакъл от Sofia Dance Week и тръпката, която тогава минава през нея. Защото тя я превръща в "преследвач на емоции, свързани със съвременния танц". И ако преди това е просто част от пиар екипа, ангажиран с популяризирането на фестивала, след това е просто самият фестивал, главната му движеща сила.

Започва да пътува, най-вече в Белгия и във Франция – най-големите форуми за съвременен танц. Когато хареса спектакъл, отива да го гледа – било то и в Япония, откъдето се е завърнала само ден преди разговора ни. И сега е така, обсебена, "докато не го доведа в България". А с пътуванията се трупат и огромните папки с линкове и бази данни, които пази и днес – "първи опити за осмисляне и подреждане – географски, политически и жанрово – на съвременния танц".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове