Във всички посоки
Стефан Командарев за направилия премиера в Кан нов филм "Посоки" и такситата в София като "алтернативна социална служба"


Искра Величкова

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Някъде по средата на филма "Посоки", от екрана прозвучава гласът на самия режисьор Стефан Командарев в радио-коментар за таксиметровия шофьор Михаил Атанасов, застрелял изнудвалия го банкер. И ако до този момент сме се съмнявали, сега вече е ясно: първият български филм в официалната програма на филмовия фестивал в Кан от 30 години насам е много личен вик за помощ – помощ за България, на която Командарев гледа едновременно с обич и болка.
Причината за това виждаме образно и пряко още в първата сцена на филма: дъщерята на режисьора Анна играе дъщерята на Атанасов Никол, за чието щастие се бори той. Самият Командарев казва, че целта му с "Посоки" е да си дадем сметка за реалността, надявайки се това да е първата стъпка към промяната.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Ха,ха, Командарев изглежда като самоубиец, току що спасен от смърт, с отрязаното въже, което още му виси на врата.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.