Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 3 ное 2017, 17:04, 13484 прочитания

Анна и предприемачите

28-годишната Анна Пелова обикаля света сама, за да говори с някои от най-интересните предприемачи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Анна Пелова е само на 28 години, а вече се е срещнала с няколко личности от кориците на световните издания. Тя пътува по света, за да покаже гледната точка на инвеститори, предприемачи и милионери/милиардери, променящи света или страната си, в първата си книга – The Founders and The Underdog.

Идеята й хрумва преди две години, когато започва работа с Roam – базирана в Маями платформа за co-living (споделено пространство за живеене от непознати). Собствениците й я канят в централата си за едноседмичен престой да тества услугата им и да напише статия за нея в блога си Great Nomad – платформа, която Анна поддържа от няколко години и обобщава опита й на номад и автор на свободна практика. "Тогава едва свързвах двата края, а много от хората, които видях там, разполагаха с доста добри доходи, без да са измислили кой знае какво. Тогава си казах: искам да реализирам много интересен проект, носещ по-добри доходи. И тъй като ми се пишеха книги, реших да се спра върху това." Именно тогава Анна се запознава се с първия си събеседник и вдъхновител – Джими Нарейн, онлайн предприемач, авантюрист и лектор, който пътува по цял свят и я провокира да започне с интервютата.


Дебютното й интервю е с Ануше Ансали – иранка, учен, известна като първата частна космическа туристка. Българката успява да се срещне и разговаря с нея на внушителната WebSummit конференция през 2016 г. в Лисабон с 60 хиляди души участници. Късметът е на страната на Анна, защото в обособената зона за лектори тя попада и на предприемачка от Индия, разработила устройство за поставяне върху бельото на жени и момичета, което изпраща сигнал към полицията, в случай на насилие. Заедно с нея е и съпругът й – Навийн Джейн, бизнесмен, предприемач, основател и бивш главен изпълнителен директор на InfoSpace, един от собствениците на частната американска компания Moon Express, развиваща комерсиални полети до Луната. Така са осъществени първите разговори за книгата, които продължават със събеседници на различни континенти.

Анна е посветена на книгата от една година. Планът е изданието да съдържа 11 глави, като досега има четири готови. Десет са за основните герои с разказ как се е запознала, какво е научила и колко пъти след това Анна се е срещала отново с тях. Последната, 11-а, глава ще е за самата нея – т.нар. Undergod, "без буквален превод на български – човек без добър начален старт, но въпреки това и даже благодарение на този факт не само оцелява, но и успява с елемент на изненада". "Целта ми е чрез моите истории хората да се свържат с личностите, за които пиша, и да си кажат: значи и аз мога! Искам да си помислят – щом това момиченце пътува и прави всичките тези щуротии, значи и аз мога да го направя. Самата аз съм от България, не съм от богато семейство и се издържам сама още от първи курс в университета, т.е. възможно е за всеки отвсякъде. Няма причина човек да не успее и дори да се провали, пак може да се изправи."

Разделя събеседниците си на няколко категории – първо, млади хора с бизнес, които след три–четири години според нея ще успеят дотолкова, че светът да разбере за тях. Следващата й категория са вече успелите инвеститори – милионерите и милиардерите. "Но това не е важно, важното е, че те са 20 или 30 години пред мен и читателя с това, което правят, и всички определено има какво да научим от тях." Третите са тези, които са постигнали успех, но после са се провалили – най-интересните за Анна. Те успяват и се сгромолясват и така няколко пъти. "Много от хората имат личен живот и не са така известни като Ричард Брансън и Илън Мъск, които са т.нар. celebrities, затова не са познати на широката публика." У тях я интересува начинът им на мислене и фактът, че всеки друг може да го приложи. "Той съдържа универсални истини, които просто трябва да се проумеят. Много от тези хора са започнали от нищото и са изградили империи точно заради подобни модели на мислене."



За срещата със събеседниците младата жена разчита на известна доза случайност и щастливо стечение на обстоятелствата. Разбира се, обикновено прави проучвания кои са топ предприемачите в даден регион и ако има някое събитие – кои са участниците в него. През приятели разпитва дълго кои са подходящите места за срещи и контакти с хора. Според нея през конвенционалните канали за комуникация като телефон и имейл почти никога не може да се привлече внимание, защото подобни личности са изключително заети, затова трябва да попаднеш на дадено място и просто да ги дръпнеш. За конференции от мащаба на TED често билетът се равнява на хиляди долари, но според нея има начин да се доближиш до участниците: "Влизаш в хотела, в който се провежда събитието, сядаш в лобито, пиеш десет кафета и все ще се запознаеш някого. Хората отиват на такива събития, за да срещнат други хора, и не те оставят на мира. Там няма случайни личности, но трябва да знаеш и как да водиш разговор."

В момента Анна е събрала за книгата си 4600 долара от краудфъндинг кампанията и води разговори с чужд издател за издаването й. Предстоят й пътувания до Китай, Индонезия, Австралия, за да успее да представи предприемачи от наистина цял свят. Включила е и интервю с българин, чиято самоличност на този етап не иска да разкрие.

Тя обобщава уроците си досега така: "Може би тези ментори ми помогнаха да проумея, че съм израснала с доста ограничаващи убеждения. Когато искаш да направиш нещо, не се фокусираш върху това, което нямаш, а върху каквото имаш и как да го направиш друго въпреки липсата." Разказва, че когато преди няколко години е взела участие в риалити предаването "Ръкописът" по БНТ, чийто победител спечели издаване на дебютния си роман, е чула от журито съвет – да забравят, че някога тяхно произведение ще бъде публикувано извън граница. "Стана ми много странно и въобще не го взех насериозно. Ето че сега аз ще съм с точно такова издание."


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

20 въпроса: Надежда Цекулова 20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

27 мар 2020, 1827 прочитания

20 въпроса: Станислав Трифонов – Nasimo 20 въпроса: Станислав Трифонов – Nasimo

Nasimo е сред хората, които проправят път на графити културата в България

20 мар 2020, 2607 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Лица" Затваряне
Досиетата на Лейбовиц

Излезе Portraits 2005–2016 , трета книга от серията проследяваща 47-годишната кариера на американската фотографка

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10