Дяволът е в детайлите

Директорът на лондонския Музей за дизайн за променящото се понятие за дом и нарастващото влияние на дизайна

Деян Суджич    ©  Reuters

Всичко около нас е проектирано по нечия визия за подобряване начина ни на живот – домашните уреди, дрехите, аксесоарите и обувките, обществените и търговски пространства, мобилните устройства, приложенията и уеб сайтовете.

Но откога дизайнът привлича толкова силно внимание, че поражда крайни мнения, поставя етикети за качество и какво да остане в колективната памет? Отговор търсят вълната от нови музеи за дизайн, обособени във впечатляващи и знакови за градовете сгради, с характерни колекции, които критикуват тенденции чрез смели формати и приканват посетители да знаят повече за фините оттенъци на дисциплината – като Museu del Disseny (Барселона), Design Museum Holon (Израел), OCT Design Museum (Шънжън), M+ (Хонконг), 21_21 Design Sight (Tокио) и други.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове