С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

// Light / Лица

1 11 май 2018, 8:30, 11524 прочитания

Скоро ще ходим на работа с малки самолети

Брад Стоун, американски журналист

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Dubai Aerospace поръчва 400 самолета от Airbus и Boeing

Лизинговата компания ще вложи в сделките 40 млрд. долара заради нарастващия интерес към въздушния транспорт

21 май 2018
В Balduina, елегантен квартал встрани от най-оживените улици на Рим, с ниски блокове и наподобяващи мини ботанически градини балкони, холът в двустайния апартамент на Леонардо допреди няколко години е бил офис на архитектурното му студио.

Домът е пълен с дизайнерски мебели, арт творби, книги за архитектура и колекции с най-известните интериорни списания. В зависимост от сезона цената за двама души е между 60 и 100 евро на нощ за целия апартамент с капацитет за петима гости, който е публикуван в най-известния сайт за краткосрочни наеми на туристи Airbnb.

И докато създателите на Airbnb започват бизнеса, за да платят по-лесно наема си, то създателят на Uber Травис Каланик се вдъхновява от един от филмите за Джеймс Бонд. Най-голямата стойност и на двете компании е натрупаното в кратката им история стабилно доверие между потребителите на споделената икономика.

Американският журналист Брад Стоун разказва за двете компании в книгата си The Upstarts: How Uber, Airbnb, and the Killer Companies of the New Silicon Valley Are Changing the World. Брад Стоун е отговорен редактор "Технологии" в Bloomberg News. Предишната му книга - The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon, преведена на 26 езика, печели наградата Financial Times and Goldman Sachs Business Book of the Year през 2013 г.

"Airbnb и Uber пишат едни от най-значимите предприемачески истории от новаторската ера, в която дигиталният свят навлезе във физическия", пише Брад Стоун в увода. А той е журналистът, който най-добре познава двете компании отвътре.



През 2015 г. Брайън Чески, един от основателите на Airbnb, кани Брад Стоун в централния офис и веднага се съгласява да участва в проекта за задълбочен анализ на фирмата под формата на книга. От своя страна създателят на Uber (и днес вече бивш главен изпълнителен директор) Травис Каланик приема поканата за вечеря, но му казва, че няма намерение да сътрудничи. Чак шест месеца след това новият специалист по връзки с обществеността на Uber успява да убеди Каланик да предостави на Брад Стоун максимален достъп до компанията.



Кой ще спечели - Airbnb и Uber, от една страна, или противопоставящите им се местна администрация, хотелските лобита и т.н., от друга?
И двете компании могат да бъдат положителна движеща сила. В същото време на правителствата се пада ролята да регулират дейността им.

Uber трябва да се противопостави не само на традиционните таксита, но и на много добре финансирани конкуренти като Lyft и Didi, както и на производителите на автономни автомобили като Google. Пътят пред Airbnb изглежда по-лесен, но още не е ясно ще успеят ли да се разраснат отвъд нишата туристи, които предпочитат да отсядат в домовете на други хора вместо в хотели. Airbnb започва да включва и хотелски стаи в услугите си, така че има вероятност да заприлича на конвенционална хотелска компания. Предизвикателството е да запази основополагащия дух на споделената икономика.

Определяте ги като компании "killer"-и от "новата" Силициева долина?
Те разрушиха основите на стари компании и бизнес модели. Превърнаха се в най-видимите представители на новата вълна от иновации в Силициевата долина, нахлуваща на базата на революцията в смартфоните и огромните капитали за финансиране на най-обещаващите и перспективни компании.

Ако сравните митовете и реалността на постигнатото в Силициевата долина, къде ще поставите Uber и Airbnb?
Знакови компании като Apple, Microsoft, Google и Facebook въведоха света в дигиталната ера. От своя страна Uber and Airbnb имат по-силен ефект върху инфраструктурата на градовете и начина, по който хората пътуват.

Може ли да се твърди, че двете компании демократизират начина на придвижване и пътуване?
Свидетели сме на нов, по-директен начин на общуване между непознати хора. Но често шофьорите на Uber предпочитат да не говорят, а до директна среща с домакините на Airbnb не се стига. Така че те трябва да се борят да спазят своите обещания от началото.

Имат ли тези компании достатъчно голямо естествено "лоби" от потребители, което да гарантира успеха им и в бъдеще?
Airbnb вече е наложен глобален бранд с нарастващ брой последователи, но за да се превърне в акционерна компания със стабилно бъдеще, ще трябва да се разрасне още. Затова те разширяват предлаганите услуги с Trips например.

Вие лично Uber и Airbnb ли предпочитате или таксита и хотели?
Ползвам Uber, Lyft и таксита. Ако видя спряло такси, предпочитам да се кача веднага, вместо да си поръчам и да чакам, дори и да е по-евтино. Често пътувам по работа и в такива случаи обикновено предпочитам хотелите заради удобството.

Автор сте и на книга за историята на Аmazon. Кои са сходствата?
Аmazon е уникална. Компанията вече е на 23 години и значително се е разгърнала от началото си като доставчик на книги онлайн. Uber, Airbnb и почти всяка друга технологична компания иска да имитира гъвкавостта, новаторството и дългосрочната визия на Джеф Безос.

Направете прогноза за близкото бъдеще? Какво можем да очакваме от компании, които може би още не съществуват?
Следя компаниите за добавена реалност като Magic Leap, както и новото поколение фирми за летящи коли като Kitty Hawk и Joby Aviation. След десетина години може би ще летим до офиса в малки самолети над свръхзадръстените магистрали. Интересуват ме също гласовите компютърни технологии, пионери сред които са Amazon с Alexa и Google с техния гласов асистент. Убеден съм, че скоро вече ще говорим с автомобилите си, с компютрите в офиса и с техниката у дома.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Хайде на Бас! Хайде на Бас!

Британският детски писател Гай Бас за това какво обичат децата и как да ги научим да четат

4 май 2018, 10526 прочитания

Вина и мир Вина и мир

Тамара Трампе, една от водещите личности в германската документалистика, за дългия път към личния мир и неразрешеното минало на съвременна Германия

3 май 2018, 11153 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Лица" Затваряне
Георги Господинов: Организираната посредственост не обича различните

Сборникът със "свръхкратки истории" "Всички наши тела" е вече в книжарниците

Розови илюзии

Добрият климат и високите цени доведоха до свръхпроизводство в Долината на розите

Възраждането на АЕЦ "Белене"

Дори да има пазарен интерес, България ще се озове с АЕЦ, върху който няма контрол и за чийто риск плаща

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Световен театър в София и Варна

Акцентите от театралния юни

Зрители в повече

Как да се държим в театралния салон

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 21

Капитал

Брой 21 // 26.05.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 27.05.2018 Прочетете