Един италианец в Америка
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Един италианец в Америка

Телефонни кабини на летището, Чикаго, 1966 г.

Един италианец в Америка

Погледът на италианския фотограф Марио Карничели към живота в САЩ през 60-те години на ХХ век

95002 прочитания

Телефонни кабини на летището, Чикаго, 1966 г.

© Mario Carnicelli


През 1966 г. 29-годишният документален фотограф Марио Карничели печели организирания от Popular Photography magazine, Ferrania Film, Mamiya и Pentax фотоконкурс за професионални фотографи със снимка, направена по време на демонстрация в родния му град Пистоя в Тоскана.

Наградата представлява едномесечна стипендия за фотоприключение в САЩ. След завръщането си Карничели показва резултата в изложба в Pirelli Tower в Милано. С любопитното заглавие I'm Sorry, America фотографът символично се извинява за ролята си на любопитен външен наблюдател и до голяма степен "натрапник" в живота на американците.

Будка за вестници, Ню Йорк, 1966 г.
Автор: Mario Carnicelli
Марио Карничели в Ню Йорк, 1966 г.
Автор: Mario Carnicelli

В началото на 70-те години Марио Карничели се отказва от работата си на фоторепортер и избира да продължи семейната традиция, като отваря специализиран магазин за фототехника във Флоренция. Снимките остават в кашони на тавана му допреди няколко години, когато решава да ги покаже на издатели.

Сега книгата American Voyage by Mario Carnicelli, издадена от Reel Art Press, показва над сто черно-бели и цветни фотографии, подбрани между хилядите, които фотографът прави в различни градове по време на първото си пътуване в Америка. Подобно на работата си като фоторепортер в Италия за издания като Panorama и Corriere della Cera, той се фокусира върху всекидневния живот и обикновените хора.

Такси, Чикаго, 1966 г.
Автор: Mario Carnicelli
Две момичета в кола, Вашингтон, 1967 г.
Автор: Mario Carnicelli

"Имам усещането, че фотографиите ме откриват, а не аз тях. Те нямат нужда от обяснения, само от справка: дата и място. Точно в този момент образът се превръща във фотография", пише Марио Карничели в увода към книгата.

При първото си пътуване в САЩ и извън Европа изобщо фотографът е силно впечатлен от свободния дух, оптимизма, мултикултурното общество, общителността, идеята за американската мечта, но също от отчуждението, силния индивидуализъм, липсата на семейни корени, класовото и социално разделение.

Опашка пред бюро по труда в Чикаго, 1966 г.
Автор: Mario Carnicelli

През следващите години той на няколко пъти се връща в Америка, пътува и снима и в други страни по света. След пенсионирането си през 2010 г. Марио Карничели решава да се върне към ролята си на фотограф чрез хилядите негативи, останали на тавана му в продължение на петдесет години.

През 1966 г. 29-годишният документален фотограф Марио Карничели печели организирания от Popular Photography magazine, Ferrania Film, Mamiya и Pentax фотоконкурс за професионални фотографи със снимка, направена по време на демонстрация в родния му град Пистоя в Тоскана.

Наградата представлява едномесечна стипендия за фотоприключение в САЩ. След завръщането си Карничели показва резултата в изложба в Pirelli Tower в Милано. С любопитното заглавие I'm Sorry, America фотографът символично се извинява за ролята си на любопитен външен наблюдател и до голяма степен "натрапник" в живота на американците.

Будка за вестници, Ню Йорк, 1966 г.
Автор: Mario Carnicelli

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK