С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Лица

8 мар 2019, 10:20, 3140 прочитания

Ice, ice, baby

Висококачественият лед е най-важната съставка в напитките, твърди Лорета Тоска, един от топ миксолозите на Гърция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Лорета Тоска попада в света на барманството през 2003 г. и оттогава досега няма съмнения, че това е нейното място. Тя е съосновател на компанията ICE UP първата "ледена" компания на Гърция, посветена изключително на производството на лед с кристално чисто качество, с дистрибуторска мрежа в цялата страна.

В родната й Гърция я познават добре в ролята й на главен миксолог в популярния Theory bar в Атина, като лектор в тематични семинари и обучения, като съдия в международни състезания и посланик на известната марка ром El Doraro. Лорета Тоска е носителка на награди в множество състезания, включително първо място в Гърция и 4-то в света в конкурса Bacardi Legacy 2017.


Лорета ще бъде сред гост-лекторите в мастър клас програмата на първия по рода си конкурс "Бар на годината" на списание "Бакхус" на 30 март в Sofia Event Center в Paradise Mall. Тя ще разкаже какво не знаем (а би трябвало) за леда и ще ни покаже един много по-голям свят, отколкото сме свикнали да мислим, че се съдържа в кристалното кубче в чашата ни. Вижте цялата програма ТУК

Казват, че ескимосите имат над 50 думи за сняг. Във вашата компания колко думи за лед имате?

Никога не съм ги броила, но със сигурност използваме много думи, за да опишем качеството на леда.



В света на мискологията има много съставки, защо избрахте да правите бизнес точно в този тесен сегмент - лед за коктейли?

На първо място, кристално чистият лед е важен елемент за коктейлите, но и за други напитки, като премиум сегмента на спиртните напитки или класически комбинации като джин и тоник. И, разбира се, не трябва да пропускаме пазара на дребно, където нашият продукт е наистина ценен от домашните потребители.

Основната причина да видя потенциал в тази ниша, беше, че като барман осъзнавах, че наистина имам нужда от висококачествен лед за работата ми, но до този момент никой не го предлагаше. Затова реших, че трябва да започна бизнес със съмишелници и да предоставяме на другите бармани този невероятен инструмент - висококачествения, пречистен лед.

Колко е важна ролята на леда при коктейлите и другите напитки и как влияе на вкуса?

Мисля, че ледът е най-важната съставка - той е част от почти всяка напитка. Класическият проблем с леда е, че ако се разтопи много бързо и съдържа примеси, той влияе на напитката по лош начин. Това е особено неприятно, когато става дума за висококачествените, скъпи напитки от премиум сегмента. Ледът с примеси освобождава собствена миризма и вкус, които се разтварят в напитката и е нещо, което никой не желае.

Разкажете повече за производството на вашия лед - с какво е специален, как се създава, какви са свойствата му, които го правят ценен?

Това, което отличава нашия лед, е, че той е без мирис и вкус, така че не влияе на вкуса на напитката. Тъй като е суперпрозрачен и голям като размер (кубове със страна 5 см или блокове с височина 11 см и страна на основата 3.7 см), той се топи много бавно и така не разрежда напитката.

Процесът на производство на леда в ICE UP включва стабилни температури - и на машините, и на средата, в която се произвежда ледът. От ключова важност е и размерът на леда, и филтрирането на водата. И накрая бавно замразяваме водата, за да получим най-доброто качество. Най-добрата стойност на ICE UP е нашата уникална опаковка, която защитава качеството на нашия продукт, а също така е много практична за дистрибуцията, и удобна за съхранението и използването в бара.

Напоследък наблюдаваме засилен интерес към миксологията и особено крафт коктейлите и в България. Появяват се все повече нови, модерни барове с изключително внимание към детайла и съставките.

Да, това е глобална тенденция и, разбира се, нашият регион не е подминат от нея. В някои държави с по-развити пазари тя започна доста по-отдавна, както е и при всичко останало. В други този тренд започна да се откроява малко по-късно и те имат да наваксват. Но несъмнено тенденцията е световна.

А какви са световните и регионалните (на Балканите) тенденции в коктейлите? Имат ли шанс локалните напитки да станат част от коктейл културата - например българската ракия или гръцкото узо или ципуро?

Общото в глобалните тенденции е използването на свежи продукти и внимание към детайлите, които правят един коктейл велик. Също така в момента в света на миксологията и качествените напитки с пълна сила важи формулата "по-малкото е винаги повече".

Що се отнася за бъдещето на регионалните напитки - да, аз мисля, че те крият голям потенциал, защото новата голяма зараждаща се тенденция в нашата индустирия са локалните, местните съставки.

В света на барманството определено доминират мъжете. Защо избрахте точно тази индустрия и трудно ли ви беше да успеете в този мъжки свят или това ви даде допълнителна амбиция?

Е, да, в нашето общество като цяло мъжът е доминиращият пол. Същото важи и за бар индустрията. Но по мое мнение, ако работиш усилено и се посвещаваш на това, което правиш, повечето хора ще те уважават, независимо от кой пол си.

Ако трябва да бъда честна, барманството по-скоро само ме избра. Истината е, че не съм си мечтала да стана барман или нещо подобно. Но, попадайки в този свят, след това се влюбих в него. Съвсем по женски.

Вижте още за бар на годината »
За първия конкурс "Бар на годината"

Крафт коктейли, специални съставки, тайни билки, ферментации и сиропи, създадени на място... Миксологията и баровете са горещ тренд в световен мащаб, който не подминава и България. Затова списание "Бакхус" реши, че местната сцена е готова за предизвикателството, наречено "Бар на годината" - първият по рода си конкурс, който ще се случи на 30 март в Sofia Event Centrer на Paradise Mall. Формулата на събитието включва страхотни коктейли, интересни неща, които да научим и голямо парти.

Повече информация за програмата и билетите можете да намерите ТУК

Интервюто взе Ани Коджаиванова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агнешка Холанд има да ви каже нещо Агнешка Холанд има да ви каже нещо

Легендата на полското кино за новия си филм и защо обществото повтаря грешките от миналото

18 мар 2019, 1169 прочитания

20 въпроса: Правдолюб Иванов 20 въпроса: Правдолюб Иванов

Новата му самостоятелна изложба "Роботите не се изпотяват" е в Sariev Contemporary

15 мар 2019, 1629 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Лица" Затваряне
Мисис Василева

Дългогодишната преводачка от английски език Иглика Василева за това как се променя работата ѝ през десетилетията

Новата вълна морски хотели

Поне пет големи комплекса ще отворят по Черноморието през тази година

НАПраво ад

Вече месеци наред стотици хиляди фирми се чудят какво точно иска приходната агенция с наредбата за касовите апарати

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Мисис Василева

Дългогодишната преводачка от английски език Иглика Василева за това как се променя работата ѝ през десетилетията

Кубоиди, фараони...

Художничката Моника Попова отбеляза 50-ия си юбилей с три изложби, които проследяват различните й интереси през годините

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 11

Капитал

Брой 11 // 16.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: ЕК пак глоби Google, ГЕРБ и СДС в коалиция за евровота

Емисия

DAILY @7PM // 20.03.2019 Прочетете