С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 юли 2019, 8:30, 5136 прочитания

Пътуващият човек е най-добрата версия на самия себе си

Йоланда Едуардс, създателка на американското списание YOLO: Дигиталните медии показват най-новото, а не виждат най-ценното

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Йоланда Едуардс колекционира спомени от пътешествия и дребни находки, които открива или на брега на океана, или по време на обичайните си посещения в антикварни магазини. Добавя ги към дневника, който поддържа от години.

Бившата артистична директорка на списанието на Conde Nast – Conde Nast Traveler представи преди месец своя нов медиен продукт – издание за пътешествия с лични истории, наречено YOLO (популярен жаргонен израз в английския език, абревиатура на You Only Live Once, или "веднъж се живее").


Каква беше причината да напуснете Conde Nast Traveler и да започнете да правите сама YOLO?
Пришпорих нещата с YOLO, след като от Conde Nast съобщиха, че планират да затворят редакцията в САЩ, защото офисът във Великобритания вече ще генерира съдържание за американското издание. Обичам много работата си, затова побързах да започна YOLO.

Признателна съм за годините си в Conde Nast, където имах късмета да работя с един истински визионер – главната редакторка Пилар Гузман, променила съдбите на толкова много хора в бранша. Винаги съм искала списание за пътешествия, което да разказва преживяванията на интересни, артистични хора вместо обичайните пътеписи. Освен това YOLO ми дава възможност и свобода да показвам фотографиите, които винаги съм искала да виждам.

Свидетели сме на ожесточена битка между печатните и онлайн изданията на медийния пазар. Вие избирате хартията. Защо?
Вярвам на контакта, който читателят създава с печатното издание. То кара човек да намали темпото, да се отпусне и да намери нещо, което дори не знае, че е търсил. Дигиталните медии все по-устремено отиват в една посока – показват ни какво е новото, но не и какво е стойностното. Всички се надпреварват бясно кой ще покаже пръв новата колекция на дадена марка, нов модел обувки, нов парфюм, но никой не дълбае в истинските, стойностни истории. Тайната на дълголетието на печатните издания е да създадеш материален обект, който човек иска да притежава, да запази, да го вижда около себе си и да се връща към него. Когато вляза в магазин за списания тук, в Ню Йорк, нямате представа колко много независими издания съществуват, за някои от тях сигурно никога не сте чували. А хората ги купуват. Аз например имам дъщеря тийнейджър, която обожава Teen Vogue, и когато закриха печатното издание и остана само онлайн версията, тя спря да се интересува от тях.



Колкото до YOLO - ще ми се неговите читатели да се запознаят с местата, личностите, маршрутите и историите, за които не са чували преди и които не могат да открият в Google. Освен това мисля, че разказите за пътешествия са най-красиви на хартия.

Кои са вашите три любими дестинации?
Гърция, особено любимото ми място Milos, и новата ми любов – Symi, заради прекрасната вода, много милите хора и светлината. Италия. Обожавам езика, звуците, градовете, морето, храната, хората, изкуството, стачките дори. Калифорнийското крайбрежие. Едно пътешествие от Малибу до Санта Барбара е нещо незабравимо.

Кои са новите ви открития?
Крайбрежието на Чили и по-специално едно уникално място, което се казва Zapallar. На два часа път от Париж се намира Бордо, където купих място и малко шато, омагьосана от местните аромати, благодарение на моята приятелка Мими Торисън (известен кулинарен блогър). Другото ново откритие е на час и половина от Рим и се казва Abruzzo. Бих споделила и още едно лично мое откритие – Bregenzerwald в северозападния край на Австрия, с модернистична архитектура, умело вплетена в традиционната. Храната там е вкусна, а SPA хотел Post в Bezau
на Сузана Кауфман е късче от Рая.

Какво е ДНК-то на Yolo?
Колекционер на пътешествия съм от гимназията. И досега си пазя статии от The New York Times, които са ме впечатлили. И не защото имам намерение да ги посетя скоро, а защото, когато отида там някой ден, ще знам какво да правя. Мечтаех още от ученичка да работя в едно от най-добрите списанията за пътешествия. Това наистина се случи и и то в по-добро време, преди ерата на интернет, когато качествените фотографии и истории бяха ценени.

С годините продължих и детективската си работа – събирах, избирах и подрежах много места, посоки, хора. Така създадох една безценна платформа с фотографии и автори, които използвам и в YOLO. Личният момент, който винаги ми е липсвал в дигиталните медии. Когато човек пътува той е най-добрата версия на самия себе си. Винаги съм искала да пиша за пътешествия от лична гледна точка, а това означава човек да се свързва с местата и хората


Известната фотографка Инге Морат казва, че благодарение на пътешествията започва кариерата й като фотограф. Какво са за вас пътешествията?
Вдъхновениe. Пътуването избистря и изостря сетивата. Но също така, благодарение на пътешествията знам и защо толкова много обичам дома си.

Капитал #27

Текстът е част от седмичния Капитал. В новия брой ще прочетете още:

  • Битката за постовете в ЕС
  • Държавата се триуми за концесионера на летище София
  • Раждането на хъба "Балкан"

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да бъдеш Дубравка Угрешич Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

8 ное 2019, 1669 прочитания

20 въпроса: Христо Христозов 20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

8 ное 2019, 3158 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Лица" Затваряне
20 въпроса: Енцио Ветцел

Директорът на "Гьоте институт", който през последните години стана пълноценна част от културния живот на София

Още от Капитал
Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10