С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 окт 2019, 8:30, 10544 прочитания

Габриела Вергилов, диджейката от Тутракан

Българката е сред най-интересните и нестандартни артисти на европейската техно сцена в момента

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Наричат Габриела Вергилов "най-новия музикален износ на България". Има защо - родената в Тутракан и понастоящем живееща в Брюксел Габриела е сред най-интересните и нестандартни артисти на европейската техно сцена в момента. Срещаме я няколко седмици след първото й включване в платформата Boiler Room и дни преди един от малкото й сетове в София, за да поговорим за Берлин, диджействането със затворени очи и "Всяка неделя"?

"Спомням си много добре онзи момент, макар че съм била много малка", споделя Габриела. "Стоях пред телевизора в родния ми Тутракан и гледах "Всяка неделя". Ставаше дума за НЛО-та и бяха пуснали парче, което ми направи огромно впечатление. Сега знам, че е било от "Oxygène" на Жан-Мишел Жар, но тогава нямах представа нито кой е той, нито какво представляват синтезаторите. В онзи миг изпитах глад за още и още такива звуци, но трябваше да минат доста години, преди наистина да се запозная с електронната музика."


Превъртаме смело към 25 август 2019 г., когато порасналата Габриела се включва с два сета на големия фестивал Ampere Open Air близо до Антверпен. Първият е на основната сцена - пред 4 хиляди души и малко преди легендарния Джеф Милс, но всъщност вторият - в малко помещение и пред едва 200 души, е значително по-интересен. Благодарение на партньорството на фестивала и музикалната платформа Boiler Room едночасовият сет на Габриела е излъчван на живо и наблюдаван от десетки хиляди зрители. Това е първото включване на българка в Boiler Room (и второто на български артист изобщо след сетовете на KiNK през 2015 и 2018), но и засега най-важният момент в сравнително кратката кариера на Габриела.

"Обмислях да започна сета с нещо от "The Dark Side of the Moon" на Pink Floyd", разказва тя. "В крайна сметка стартирах с "Nightflight to Venus" на Boney M. Спрях се на него не просто защото е жизнерадостно. В последния момент си спомних за една видеокасета, на която моите родители са ме записали как танцувам на това парче на Boney M като малка. Стори ми се много важно да го използвам точно за Boiler Room."

Не знаем как е танцувала Габриела тогава, но енергията й, когато застане зад пулта, е унищожителна. Почти винаги пуска с напълно затворени очи и танцува през цялото време, превръщайки всеки свой сет не само в музикално, но и в истински визуално преживяване.



"Е, имам добър тренинг - седем години съм се занимавала с класически и модерен балет. Затова и до ден днешен мога да танцувам 7-8 часа, без да спирам. Но такова е моето разбиране за парти - не отивам в някой клуб, за да взимам наркотици и да пия, или пък за да си говоря с някого. Там съм, за да танцувам и да слушам музика.

Същото е и със затварянето на очите. Това е момент на истински екстаз, така най-лесно усещам музиката. Не си представям как правя сетове по друг начин."

В годините между онази неделя в Тутракан и сета за Boiler Room в живота на Габриела се случват необичайно много неща. Като начало - тя се мести в София, открива събитията на Metropolis, "Червило" и "Ялта". Скоро обаче отправя поглед към далечните хоризонти и отива да учи моден дизайн в Копенхаген.

Впечатлена от местната сцена и напълно новия саунд, който звучи в датските клубове, Габриела прекъсва следването си и се съсредоточава изцяло върху музиката. Следващата логична крачка е преместването й в европейската Мека на техното - Берлин.

"Оказа се обаче, че Берлин ми е твърде голям, обяснява тя. Не бях готова за този град - нямах нито достатъчно опит, нито достатъчно издания. Берлин е това за техното, което е Холивуд за филмите. Не можеш да започнеш в Холивуд, без преди това да си направил нито един филм, или само с една късометражка."

Габриела открива нужните баланс и спокойствие в значително по-малкия Брюксел. Очевидно стратегията й работи, защото през последните години направи много важни крачки напред - нейни парчета бяха използвани за кампания на модния гигант Prada (скоро ще се включи в още една), музиката й звучи в селектирания за "Оскар" белгийски филм "Le Fidèle", а добре познати на световната сцена електронни артисти включват нейните вокали в свои парчета (чуйте например отличното "The Moon Chant" на Marco Shuttle). За момента албумите й са 3 - дигиталното ЕР "Her Beginning" плюс пуснатите на винил "Termosfera" и "One Step Ahead", а през ноември тази година очакваме издаването на още две малки плочи с нейна музика.

"Мисля, че това се дължи на факта, че открих електронната музика сравнително късно. Докато учих пиано, научих много за класиката, покрай баща ми слушах Black Sabbath, Pink Floyd и Led Zeppelin, после открих Radiohead, Vangelis, олдскуул хип-хопа Всичко това ми помага много, защото искам моите сетове и моите парчета да разказват истории. А за да разкажеш добре една музикална история, трябва да имаш достатъчно обширни музикални познания."

Въпреки че от години не живее тук, Габриела винаги се представя като "български диджей" и "момиче от малък град". "Разбира се, защото съм горда с произхода си. Преоткрих и българската народна музика, осъзнах огромното значение на фолклора за българското изкуство и душевност, вероятно затова и започнах да експериментирам с него. В рамките на Boiler Room сета например включих моя интерпретация на "Пустоно лудо и младо" - хората страшно много я харесаха, после всеки ме питаше какво по-точно е това. Най-вероятно догодина ще бъде издадена и на физически носител."

Музиката на Габриела Вергилов е в iTunes, Spotify и Soundcloud

Капитал #40

Статията е част от брой #40 на седмичния "Капитал" (4 - 10 октомври). В броя ще прочетете още:

- Какво казват икономистите за глобалната икономика
- Нов голям офис проект в "Хладилника"
- Колко струва издръжката на домашен любимец

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

20 въпроса: Виктор Чучков-син 20 въпроса: Виктор Чучков-син

Новият му филм, екранизация по романа "18% сиво", излиза в края на януари

22 ное 2019, 550 прочитания

20 въпроса: Силвия Великова 20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

15 ное 2019, 2602 прочитания

24 часа 7 дни

22 ное 2019, 6303 прочитания

22 ное 2019, 2986 прочитания

22 ное 2019, 2797 прочитания

22 ное 2019, 2110 прочитания

22 ное 2019, 1981 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Лица" Затваряне
20 въпроса: Яна Лозева

Новата й изложба "Терминал" е серия портрети, направена на изоставения остров Адата в Пловдив

Още от Капитал
Ново Eleven на борсата

Първият рисков фонд на Eleven се готви да излезе на фондовата борса с увеличение на капитала за 4 млн. лв.

Войска с прекършен гръбнак

Мегапроектът за нови бронирани машини за 1.46 млрд. лв. пак затъва в бюрократично блато и интриги

Горе ръцете, долу демокрацията

Комбинацията Гешев - Цацаров е удобна само за ГЕРБ и ДПС, защото няма да намали злоупотребите с власт

Намаляващото влияние на ОПЕК

Съкращаването на производството не успя да вдигне цената на петрола

Юта: непознатата земя

Щатът, основан от мормонски първозаселници през 1847 г., е определен като номер едно по условия за предприемачество

"Празникът" в МГТ "Зад канала"

Премиера на театралната адаптация на Дейвид Елдридж по киносценария на Томас Винтерберг

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10