Clients from Hell*
Рекламистът Емил Захариев за състоянието на българската реклама през последните години
Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
В кратката, но наситена история на българската реклама, Емил Захариев е важна отправна точка. Плувал е във водите й достатъчно дълго, за да спечели уважението и на големите, и на малките риби. Като един от създателите на списание "Егоист", той пренесе чувствителността и нестандартния светоглед на онова поколение, в рекламата. През 2002 г. става криейтив директор в рекламна агенция New Moment New Ideas и начело с него тя взема три пъти наградата "Агенция на годината" на фестивала на Асоциацията на рекламните агенции (ФАРА). Бил е в журито на най-престижния рекламен фестивал в Централна и Източна Европа Golden Drum. Преди няколко месеца Емил Захариев се раздели с агенцията и както казва клишето, пое по собствен път. Не е загърбил рекламата, но е намерил нова гледна точка към нея – маркетинг консултант е на сателитен оператор.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
36 коментара
Абсолютно съм съгласна с Емо!
Това интервю е дълго колкото тригодишно задълбочаващо се разочарование, което уви, споделям.
а най-добре рекламната индустрия изобщо да изчезне... трудно ми е да се сетя за нещо по-паразитно в икономическия цикъл изобщо - безкрайното подтикване към все по-ненужна консумация на излишни продукти -> съответните алчност у тези, които могат да си позволят и фрустрация у останалите; досадата от вечния медиен тормоз + избиването на великите рекламни бюджети директно от джоба на клиента
Задължително интервю. Радвам се, че има такива хора някъде наоколо, а не само в Лондон или Сан Франциско.
Добре! Въпросът е дали сателитен оператор е най-добрият работодател за този човек.
"Потопете се в свят на чувствен аромат..." е изречение от кампания за тоалетна хартия, която върви в момента. Мисля, че това обяснява всичко.
Хааааахахахахаха! Indeed!
С оглед на климата ще ставаме все по-прагматични. Важно е отраслите с нулев, че и отрицателен обществен принос да бъдат прекършени. То заради тях сме на това ниво.
П.П. Гледайки цифрите си мисля, колко училища можеха да бъдат ремонтирани с тях...
http://www.youtube.com/watch?v=qWXKHGolqrU
До коментар [#4] от "stir":
Да, и аз се чудех дали да очакваме сателитния оператор да се провали също като Егоист и другите му предишно проекти?
РЕКЛАМИСТ... Дами и господа, спрете да използвате тази отявлено нелогична дума за българския език. Даже чуждица не е. Просто някаква "питомна гарга", както с насмешка (по друг повод) пише Чудомир. Как може една прослойка да се кичи с дума, която е грозна и смешна?! Освен ако самите накичени не са със същите тези "качества"...
Чета интервюто и оставам с впечатлението, че в България има рекламен пазар, творчество в рекламния бизнес, конкуренция и т.н., реклама, демек. Уау! Пропуснал съм да ги забележа, а ужким и аз с това се занимавам (но не съм "рекламист", да знаете. :) ). Но пък закъснялото разочарование на господина е интересно. На какво ли се дължи? Не на нещо наскоро появило се, защото в България реклама се прави така таман от 20 години.
Интересно колко прилича на софтуерната индустрия - клиента не знае какво иска (какво позициониране в случая), а доставчика не знае как да му помогне да си отговори на въпроса.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.