Clients from Hell*

Рекламистът Емил Захариев за състоянието на българската реклама през последните години

Lightest' 2011 e специално създадена рубрика, в която сме събрали най-препоръчваните от читателите материали, публикувани в Капитал Light през годината. 

В кратката, но наситена история на българската реклама, Емил Захариев е важна отправна точка. Плувал е във водите й достатъчно дълго, за да спечели уважението и на големите, и на малките риби. Като един от създателите на списание "Егоист", той пренесе чувствителността и нестандартния светоглед на онова поколение, в рекламата. През 2002 г. става криейтив директор в рекламна агенция New Moment New Ideas и начело с него тя взема три пъти наградата "Агенция на годината" на фестивала на Асоциацията на рекламните агенции (ФАРА). Бил е в журито на най-престижния рекламен фестивал в Централна и Източна Европа Golden Drum. Преди няколко месеца Емил Захариев се раздели с агенцията и както казва клишето, пое по собствен път. Не е загърбил рекламата, но е намерил нова гледна точка към нея – маркетинг консултант е на сателитен оператор.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
36 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    velura avatar :-|
    Velina Mavrodinova
    • - 3
    • + 49

    Абсолютно съм съгласна с Емо!

    Това интервю е дълго колкото тригодишно задълбочаващо се разочарование, което уви, споделям.

    Нередност?
  • 2
    antea avatar :-|
    antea
    • - 35
    • + 61

    а най-добре рекламната индустрия изобщо да изчезне... трудно ми е да се сетя за нещо по-паразитно в икономическия цикъл изобщо - безкрайното подтикване към все по-ненужна консумация на излишни продукти -> съответните алчност у тези, които могат да си позволят и фрустрация у останалите; досадата от вечния медиен тормоз + избиването на великите рекламни бюджети директно от джоба на клиента

    Нередност?
  • 3
    joko avatar :-|
    Георги Камов
    • - 5
    • + 57

    Задължително интервю. Радвам се, че има такива хора някъде наоколо, а не само в Лондон или Сан Франциско.

    Нередност?
  • 4
    stir avatar :-|
    stir
    • - 4
    • + 39

    Добре! Въпросът е дали сателитен оператор е най-добрият работодател за този човек.

    Нередност?
  • 5
    ayay avatar :-|
    Шшшт
    • - 1
    • + 83

    "Потопете се в свят на чувствен аромат..." е изречение от кампания за тоалетна хартия, която върви в момента. Мисля, че това обяснява всичко.

    Хааааахахахахаха! Indeed!

    Нередност?
  • 6
    stinger907 avatar :-|
    stinger907
    • - 9
    • + 22

    С оглед на климата ще ставаме все по-прагматични. Важно е отраслите с нулев, че и отрицателен обществен принос да бъдат прекършени. То заради тях сме на това ниво.

    П.П. Гледайки цифрите си мисля, колко училища можеха да бъдат ремонтирани с тях...

    Нередност?
  • 7
    4am avatar :-|
    Frobenius Maxwell
    • + 9
  • 8
    epoc avatar :-|
    epoc
    • - 19
    • + 15

    До коментар [#4] от "stir":

    Да, и аз се чудех дали да очакваме сателитния оператор да се провали също като Егоист и другите му предишно проекти?

    Нередност?
  • 9
    kakawida avatar :-|
    kakawida
    • - 13
    • + 34

    РЕКЛАМИСТ... Дами и господа, спрете да използвате тази отявлено нелогична дума за българския език. Даже чуждица не е. Просто някаква "питомна гарга", както с насмешка (по друг повод) пише Чудомир. Как може една прослойка да се кичи с дума, която е грозна и смешна?! Освен ако самите накичени не са със същите тези "качества"...
    Чета интервюто и оставам с впечатлението, че в България има рекламен пазар, творчество в рекламния бизнес, конкуренция и т.н., реклама, демек. Уау! Пропуснал съм да ги забележа, а ужким и аз с това се занимавам (но не съм "рекламист", да знаете. :) ). Но пък закъснялото разочарование на господина е интересно. На какво ли се дължи? Не на нещо наскоро появило се, защото в България реклама се прави така таман от 20 години.

    Нередност?
  • 10
    skydiver avatar :-|
    Skydiver
    • - 4
    • + 30

    Интересно колко прилича на софтуерната индустрия - клиента не знае какво иска (какво позициониране в случая), а доставчика не знае как да му помогне да си отговори на въпроса.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал