С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Lightest 2014

24 4 апр 2014, 15:00, 39285 прочитания

Добри момчета

Трима креативни българи с идеи за милиони

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Димо Трифонов и приложенията 3nder и Nonoise


Димо Трифонов е един от младите българи (23 г.), които са избрали да се развиват извън границите на страната ни. Географските ширини и влажното, дъждовно време на Обединеното кралство, го привличат и преди три години той избира да живее в Лондон, където започва работа по покана на компанията Man vs Machine, студио, занимаващо се с главно с motion design. Така Димо се фокусира върху ребрандинга на големи медии като FOX Network, Channel 4, Science channel, част е от кампании за Nike, Microsoft и др.

В момента е част от една от най-големите компании за брандинг – DesignStudio, където работи за Nokia и Microsoft и други големи клиенти. За осем месеца в Design Studio той успява да направи и няколко продуктови филма за Nokia.

Докато удобно се е настанил в креслото на дизайнер, Димо започва да разработва и мобилни приложения. Едно от тях – 3nder, апликация за намиране на парнтьори за правене на тройки (да, говорим за сексуални контакти), стана особено популярно. "С времето почнах да забелязвам, че градът е просто една структура от проблеми, които търсят своето решение, и осъзнах, че голяма част от тях могат да се отключат с мобилни приложения. Реших, че е време да създам мой продукт и моя марка, която се бори за решаването на проблеми в обществото ни", разказва Димо.


Идеята за 3nder идва внезапно."Хрумна ми, след като с приятелката ми обсъжахме защо никой не говори за тройки и темата е табу. Последва и кратко ровене в appstore (онлайн магазина за мобилни приложения на Apple), където видях, че няма нищо в тази ниша и реших да се захвана. Целта ми беше ясна – мобилно приложене, което трябва да е строго насочено към намирането на хора за правене на тройки, но в същото време да излъчва елегантност и една доза футуризъм. За един месец успяхме да привлечем 37 хил. души, които си изтеглиха апликацията и се регистрираха. Половината са двойки, с различна сексуална ориентация - хомосексуалисти и бисексуални. Не очаквах такъв голям интерес." 

Тези дни обаче Димо се е захванал и с разработването на друго интересно, изцяло ново приложение – Nonoise. То има за цел да събира и предоставя информация за това какви дози шум има на различните места и как те увреждат здравето. "Благодарение на събраната информация можем да изградим карта на различните градове с обозначени шумни и тихи места, където хората да могат да отпочинат. Шумната среда, в която живеем, нанася сериозни вреди на здравето ни и за момента няма нито един продукт, който да е сериозно таргетиран към потребителите", уверен е той.


Подходът му с този проект е напълно различен от 3nder. Изгражда страницата на Nonoise само за два дни с цел да разбере дали има вълнуващи се от проблема с интензивния градски шум хора. Този път не търси външно финансиране, a търси доброволци, които да се включат в разработването на проекта. Кога ще започне да функционира, зависи именно от тях.
Идеята е Nonoise да бъде не само мобилно приложение. Той ще включва в себе си и носенето на гривна, която прилича на часовник - тя ще помага за измерването на шума на дадените места и дозата вреда за сетивата на човек. "В този смисъл ще има нужда от голям екип дизайнери, програмисти, хора, които да го допълнят и на идейно ниво", допълва създателят му.



Въпреки че планира в бъдеще да се фокусира върху 3nder, Димо далеч не е такъв оптимист за бъдещето на мобилните приложения: "Смятам, че това е вълна, която след две до три години ще отшуми. Приложенията са доста примитивен начин за решаване на проблем, изискват много игра с тях и внимание. Мисля, че телефонът ще се превърне в персонален асистент, така че няма да имаме нужда да отваряме и затваряме приложения и да въвеждаме ръчно информация. Google Now е прост пример за какво следва", смята Димо.

Приложението 3nder e на www.3nderapp.com
Повече за новата апликация Nonoise на страницата й в Facebook и на www.getnonoise.com
http://di-t.com
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Lightest 2014 5 Lightest 2014

Най-четените и препоръчвани статии от Light през годината

30 дек 2014, 8626 прочитания

Запечете на тих огън 24 Запечете на тих огън

Няколко български блогърки представят своите любими зимни рецепти

5 дек 2014, 45763 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Lightest 2014" Затваряне
Образцов дом

В апАРТаментите на петима души с отношение към стила и модата

Задава ли се нова ядрена надпревара

Оттеглянето на САЩ и Русия от договора за ракетите със среден и малък обсег ще подкопае най-вече сигурността на Европа

Ти декларира ли биткойна?

Данъчните отново напомниха, че печалбите от търговия и сделки с криптовалути се облагат

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Всички местни строители искат "Кресна", инфлацията леко расте, американска инвестиция в Добрич

Емисия

DAILY @7AM // 18.02.2019 Прочетете