Карлос и сенките

Чисто новият Centro Niemeyer в Авилес отвори врати с изложбата Luz на режисьора Карлос Саура

"Влизайте всички, аз съм последен." Испанският режисьор Карлос Саура сам се предлага за гид на изложбата, с която отваря врати Centro Niemeyer в испанския град Авилес. Оригиналното име на изложбата "Светлината" е съкратено до по-категоричното "Светлина" (Luz). Поканата към Саура изглежда напълно логична. Става въпрос не само за един от най-награждаваните съвременни кинотворци, известен с прецизното си боравене със светлината, но и за дългогодишен фотограф, чиято колекция от фотоапарати надхвърля 600 екземпляра. Фотоапаратът никога не слиза от рамото му, включително и докато представя своята "нарисувана" изложба. "Пазя един плакат от войната за опасността, която крият запалените светлини. В мадридските нощи една светлина, забелязана от небето, се превръщаше в мишена, върху която самолетите да пуснат бомбите. Иначе принципно светлината е живот, а тъмнината се свързва със смъртта. Но тъмнината е също царството на въображението и на сънищата. Момент, в който понякога притесненията ни и най-интимните ни желания придобиват форма", казва Карлос Саура.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове