Новият брой: Пътят към Европа
Close

През 60-те години на миналия век рециклирането на кораби е било индустрия, развивана в държави като САЩ, Германия и Англия. През 80-те години обаче този мръсен бизнес се пренасочва към страните от третия свят, предимно Индия, Виетнам, Филипините, Пакистан, Бангладеш, а също и към бреговете на Западна Африка. Според статистиките към момента повече от 100 000 работници са въвлечени в индустрията за корабно разфасоване, а годишно около 700 кораба биват подлагани на тази процедура.

Кораби се влачат по плажовете на Читагонг от 1970 г. насам, но истински бум настъпва едва през 2008 г., когато статистика от Световната банка отчита около 30 000 работници, директно ангажирани с тази дейност, и още около 200 000 души, свързани косвено с нея. Евтината работна ръка, слабото трудово законодателство и всеобхватната корупция са основните движещи сили на тази индустрия. Постепенно Бангладеш се превръща в Меката на корабното рециклиране, която става известна с това, че не отказва достъп на кораби до своите плажове дори за тези, които на други места биват отхвърляни. Така постепенно тези прекрасни екзотични брегове се превръщат в световното кошче за корабен скрап.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    2.5 avatar :-|
    2.5
    • + 6

    Чудесна галерия!
    Като антиутопия.

    Нередност?
  • 2
    pesheff avatar :-|
    Пешката

    и с какво са тия хора от бангладеш по долни от наште братя циганЕ? Те биха ли се хванали на такава работа?

    Нередност?
Нов коментар