С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Места

2 11 май 2018, 10:00, 20022 прочитания

Нов магазин: Abébe

Марката Abébe се превръща в български бранд за удобни детски обувки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Когато търсех обувки за прохождането на сина ми, се оказа, че такива няма. Всички купуват едни ужасни буйки с цип по средата – такива, каквито и аз съм носила като бебе" – липсата на нов и красив дизайн и на алтернатива на кичозните с анимационни герои амбицира Донка Дойчева-Попова, съпругът й Чило Попов и сестра й Цвета Дойчева да създадат марка бебешки и детски обувки.

Според нея момчешките обувки са много странни: с грозни лепенки или връзки – "а нашата детска градина е "Монтесори" и там не им връзват обувките, докато децата не станат на възраст да го правят сами, тоест трябваше да намеря качествени обувки, но да не са с грозните лепенки". Още по-силната й мотивация е удобството, след като на току-що проходилия й син се появява болезнен мазол от неудобни обувки. След като го завежда на консултация при ортопед, разбира, че обувки за прохождане не съществуват, защото се предполага, че трябва да ходи бос, но пък той самият има ужас от трева. "Колкото повече търсех и се задълбочавах, толкова повече се потвърждаваше изводът, че качествени обувки в България се произвеждат само за износ."


Партньор в семейния бизнес е сестра й, която се занимава с дизайн и рисува сама моделите. "Децата също имат право да носят красиви неща", казва Донка. За целта посещават поредица от специализирани изложения в Милано, докато намират най-качествените подметки и кожа. Избират да правят обувките в семейна фабрика в Португалия, където вече второ поколение се е посветило на изработката на детски обувки. Резултатът е изчистена ретро обувка с удобно закопчаване - с еластична връзка и топче. Моделите са в син, червен, жълт и лилав цвят, a размерите - от 18 до 29. Лилавият и жълтият вариант дори са произведени и в дамски модел до 39 номер за майките.

Така марката им Abébe се превръща в български бранд с материали от Италия, произведен в Португалия. А името – всъщност не е игра на думи с бебе, кръстени са на Абéбе Бикила, който през 1960 г. печели златен медал на олимпийските летни игри, бягайки бос.

Засега магазинът е онлайн работи от броени дни и първите сто поръчки са с безплатна доставка в цялата страна. На сайта е описано много добре как да се вземе точният размер на децата – "досега хората грешно мерят с пръст на петата или натискане на бомбето отпред. Най-точно е измерване с ролетка, върху която стъпва детето". Техният съвет е обувката да е минимум 9 мм по-голяма от крачето, защото кракът при ходене се удължава, както ортопедът Кемпър открива още през XVIII век, но масово не се знае.



"Повечето български деца все още носят малки обувки. Самата аз до ден днешен имам изкривяване заради това", казва Донка Дойчева-Попова. Обещава да публикува редовно информация на сайта, за да могат клиентите им да бъдат максимално ориентирани какво е най-добре за децата.

За да са сигурни купувачите, че получават оригинален продукт на Abébe, могат да потърсят маркера ReCheck и чрез телефона да сканират чрез NFC. ReCheck е български стартъп, който използва Blockchain технология, за да предостави електронна услуга за удостоверяване на автентичност.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седем дни в Санкт Петербург 1 Седем дни в Санкт Петербург

Град на контрасти, театри и невероятни истории

18 яну 2019, 985 прочитания

Ново място: Micro 1 Ново място: Micro

Клуб и музикален магазин в едно

16 яну 2019, 2078 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Места" Затваряне
Нов ресторант: Yati Cooking

Индонезийска кухня

Три пазарни ефекта за България при Brexit без сделка

Въпреки че Великобритания не е ключов български пазар, Брекзит без сделка може да дестабилизира фармацевтичния сектор

Какво ще стане с кюрдите след изтеглянето на САЩ от Сирия

Кюрдските съюзници на Америка не са единствените, които ще пострадат от зигзагообразните ходове на Тръмп

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Седем дни в Санкт Петербург

Град на контрасти, театри и невероятни истории

Книга: Тара Съливан - "Златното момче"

Дебютният роман на американската писателка ни представя историята на дете-албинос в Африка

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Изгубеният остров

Емисия

DAILY @7AM // 18.01.2019 Прочетете