AliExpress, отвори се!
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

AliExpress, отвори се!

AliExpress, отвори се!

Китайската онлайн платформа отвори първия си постоянен физически магазин в Мадрид

13782 прочитания

В "Али Баба и четиридесетте разбойници" след магическите думи "Сезам, отвори се!", бедният персийски дървар Али Баба се озовава в пещера със струпани от разбойници богатства – злато, скъпоценни камъни и скъпи предмети. "Съкровищата", пред които се озоваха първите посетители на постоянния физически магазин, който онлайн платформата за продажби AliExpress (част от китайската групата Alibaba) отвори в Мадрид на 25 август, бяха във формата на подарък: дронове, скутери и мобилни телефони. За да бъдат сред първите с шанс да получат подарък, много хора останаха да чакат пред мола още от предходния ден. Лайтмотивът на магазина е "По-близо отвсякога", с фокус върху желанието на компанията да "смекчи" един от най-големите си недостатъци, а именно представата за платформата като за нещо далечно и дългите срокове на доставка.

Това е първият физически магазин на компанията в Европа (след Русия и САЩ) и следва логиката на продажбите. Испания е третият по значимост пазар за AliExpress. Затова и компанията определя физическия магазин като "врата към Европа". Магазинът е с размери над 740 кв. м. и се намира в intu Xanadu - най-големия мол в Мадрид, с тринадесет милиона посетители на година. Тук е и най-голямата покрита ски писта в Европа върху 18 000 кв.м.

"Опитваме нови начини за по-голямо интегриране между физическите и дигиталните пространства. Искаме да предложим на нашите клиенти повече възможности, забавление и удобство при купуването" каза Уилям Уонг, генерален директор на AliExpress за Иберийския полуостров. Това е част от философията на компанията за new retail или комбинирано изживяване между онлайн и офлайн магазините. Според Алекс Барбани, директор на intu Espana, компанията - собственик на мола, "обратната" тенденция онлайн платформа да отвори физически магазин е много важен момент в търговията на дребно и търсенето на нови търговски формули.

В магазина се предлагат над хиляда продукта на шейсет китайски, испански и международни марки, сред които Huawei, Samsung, Xiaomi, Cecotec, Foreo, Ecovacs, Ikohs, Roborock, Ilife. Представянето на продуктите наподобява концепцията на магазините на Apple. Показани са най-вече технологични продукти, малки домакински уреди, стоки за дома и wearables.

С отварянето на магазина лансираната през 2010 г. глобална платформа за продажби онлайн изпреварва основния си конкурент Amazon. Въпреки голямата си популярност и наличието на логистични центрове те още нямат физически магазин в Испания.

На испанския пазар AliExpress Plaza предлага продукти, които се намират в Испания с доставка до три дни и обслужване на испански език. Целта е както намаляване сроковете за доставка, така и увеличаване на местните доставчици. AliExpress има и споразумение и с испанската верига универсални магазини El Corte Ingles (първи в Европа и трети в света по обем на продажби). В онлайн магазина вече се продават някои от собствените модни марки на El Corte Ingles.

В "Али Баба и четиридесетте разбойници" след магическите думи "Сезам, отвори се!", бедният персийски дървар Али Баба се озовава в пещера със струпани от разбойници богатства – злато, скъпоценни камъни и скъпи предмети. "Съкровищата", пред които се озоваха първите посетители на постоянния физически магазин, който онлайн платформата за продажби AliExpress (част от китайската групата Alibaba) отвори в Мадрид на 25 август, бяха във формата на подарък: дронове, скутери и мобилни телефони. За да бъдат сред първите с шанс да получат подарък, много хора останаха да чакат пред мола още от предходния ден. Лайтмотивът на магазина е "По-близо отвсякога", с фокус върху желанието на компанията да "смекчи" един от най-големите си недостатъци, а именно представата за платформата като за нещо далечно и дългите срокове на доставка.

Това е първият физически магазин на компанията в Европа (след Русия и САЩ) и следва логиката на продажбите. Испания е третият по значимост пазар за AliExpress. Затова и компанията определя физическия магазин като "врата към Европа". Магазинът е с размери над 740 кв. м. и се намира в intu Xanadu - най-големия мол в Мадрид, с тринадесет милиона посетители на година. Тук е и най-голямата покрита ски писта в Европа върху 18 000 кв.м.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    jonson avatar :-|
    jonson

    Само дето Али Баба не е персиец, а китаец. Приказката започва с думите "Някъде в далечната китайска земя..."


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK