С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Места

1 30 авг 2019, 8:09, 8829 прочитания

AliExpress, отвори се!

Китайската онлайн платформа отвори първия си постоянен физически магазин в Мадрид

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В "Али Баба и четиридесетте разбойници" след магическите думи "Сезам, отвори се!", бедният персийски дървар Али Баба се озовава в пещера със струпани от разбойници богатства – злато, скъпоценни камъни и скъпи предмети. "Съкровищата", пред които се озоваха първите посетители на постоянния физически магазин, който онлайн платформата за продажби AliExpress (част от китайската групата Alibaba) отвори в Мадрид на 25 август, бяха във формата на подарък: дронове, скутери и мобилни телефони. За да бъдат сред първите с шанс да получат подарък, много хора останаха да чакат пред мола още от предходния ден. Лайтмотивът на магазина е "По-близо отвсякога", с фокус върху желанието на компанията да "смекчи" един от най-големите си недостатъци, а именно представата за платформата като за нещо далечно и дългите срокове на доставка.

Това е първият физически магазин на компанията в Европа (след Русия и САЩ) и следва логиката на продажбите. Испания е третият по значимост пазар за AliExpress. Затова и компанията определя физическия магазин като "врата към Европа". Магазинът е с размери над 740 кв. м. и се намира в intu Xanadu - най-големия мол в Мадрид, с тринадесет милиона посетители на година. Тук е и най-голямата покрита ски писта в Европа върху 18 000 кв.м.


"Опитваме нови начини за по-голямо интегриране между физическите и дигиталните пространства. Искаме да предложим на нашите клиенти повече възможности, забавление и удобство при купуването" каза Уилям Уонг, генерален директор на AliExpress за Иберийския полуостров. Това е част от философията на компанията за new retail или комбинирано изживяване между онлайн и офлайн магазините. Според Алекс Барбани, директор на intu Espana, компанията - собственик на мола, "обратната" тенденция онлайн платформа да отвори физически магазин е много важен момент в търговията на дребно и търсенето на нови търговски формули.

В магазина се предлагат над хиляда продукта на шейсет китайски, испански и международни марки, сред които Huawei, Samsung, Xiaomi, Cecotec, Foreo, Ecovacs, Ikohs, Roborock, Ilife. Представянето на продуктите наподобява концепцията на магазините на Apple. Показани са най-вече технологични продукти, малки домакински уреди, стоки за дома и wearables.


С отварянето на магазина лансираната през 2010 г. глобална платформа за продажби онлайн изпреварва основния си конкурент Amazon. Въпреки голямата си популярност и наличието на логистични центрове те още нямат физически магазин в Испания.



На испанския пазар AliExpress Plaza предлага продукти, които се намират в Испания с доставка до три дни и обслужване на испански език. Целта е както намаляване сроковете за доставка, така и увеличаване на местните доставчици. AliExpress има и споразумение и с испанската верига универсални магазини El Corte Ingles (първи в Европа и трети в света по обем на продажби). В онлайн магазина вече се продават някои от собствените модни марки на El Corte Ingles.

Капитал #35

Текстът е част от седмичния "Капитал". В броя ще видите още:

  • Нашествието на тротинетките
  • Бразилската политика и пожарите в Амазония
  • Какво е добре да се знае за виртуалните банки

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ново място - Cafe 1920 Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

20 сеп 2019, 1535 прочитания

Festa Italiana с Cinecittà Osteria Italiana и La Bottega в хотел "Рила" в Боровец Festa Italiana с Cinecittà Osteria Italiana и La Bottega в хотел "Рила" в Боровец

На 21 и 22 септември италианската кухня гостува на ресторант Samokovi

17 сеп 2019, 1494 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 3734 прочитания

20 сеп 2019, 3048 прочитания

20 сеп 2019, 1865 прочитания

20 сеп 2019, 1523 прочитания

20 сеп 2019, 1414 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Места" Затваряне
Село от бъдещето

Изложба показва как изоставените села в България могат да се превърнат в източник за нови идеи и вдъхновение

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща