AliExpress, отвори се!
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

AliExpress, отвори се!

AliExpress, отвори се!

Китайската онлайн платформа отвори първия си постоянен физически магазин в Мадрид

14106 прочитания

В "Али Баба и четиридесетте разбойници" след магическите думи "Сезам, отвори се!", бедният персийски дървар Али Баба се озовава в пещера със струпани от разбойници богатства – злато, скъпоценни камъни и скъпи предмети. "Съкровищата", пред които се озоваха първите посетители на постоянния физически магазин, който онлайн платформата за продажби AliExpress (част от китайската групата Alibaba) отвори в Мадрид на 25 август, бяха във формата на подарък: дронове, скутери и мобилни телефони. За да бъдат сред първите с шанс да получат подарък, много хора останаха да чакат пред мола още от предходния ден. Лайтмотивът на магазина е "По-близо отвсякога", с фокус върху желанието на компанията да "смекчи" един от най-големите си недостатъци, а именно представата за платформата като за нещо далечно и дългите срокове на доставка.

Това е първият физически магазин на компанията в Европа (след Русия и САЩ) и следва логиката на продажбите. Испания е третият по значимост пазар за AliExpress. Затова и компанията определя физическия магазин като "врата към Европа". Магазинът е с размери над 740 кв. м. и се намира в intu Xanadu - най-големия мол в Мадрид, с тринадесет милиона посетители на година. Тук е и най-голямата покрита ски писта в Европа върху 18 000 кв.м.

"Опитваме нови начини за по-голямо интегриране между физическите и дигиталните пространства. Искаме да предложим на нашите клиенти повече възможности, забавление и удобство при купуването" каза Уилям Уонг, генерален директор на AliExpress за Иберийския полуостров. Това е част от философията на компанията за new retail или комбинирано изживяване между онлайн и офлайн магазините. Според Алекс Барбани, директор на intu Espana, компанията - собственик на мола, "обратната" тенденция онлайн платформа да отвори физически магазин е много важен момент в търговията на дребно и търсенето на нови търговски формули.

В магазина се предлагат над хиляда продукта на шейсет китайски, испански и международни марки, сред които Huawei, Samsung, Xiaomi, Cecotec, Foreo, Ecovacs, Ikohs, Roborock, Ilife. Представянето на продуктите наподобява концепцията на магазините на Apple. Показани са най-вече технологични продукти, малки домакински уреди, стоки за дома и wearables.

С отварянето на магазина лансираната през 2010 г. глобална платформа за продажби онлайн изпреварва основния си конкурент Amazon. Въпреки голямата си популярност и наличието на логистични центрове те още нямат физически магазин в Испания.

На испанския пазар AliExpress Plaza предлага продукти, които се намират в Испания с доставка до три дни и обслужване на испански език. Целта е както намаляване сроковете за доставка, така и увеличаване на местните доставчици. AliExpress има и споразумение и с испанската верига универсални магазини El Corte Ingles (първи в Европа и трети в света по обем на продажби). В онлайн магазина вече се продават някои от собствените модни марки на El Corte Ingles.

В "Али Баба и четиридесетте разбойници" след магическите думи "Сезам, отвори се!", бедният персийски дървар Али Баба се озовава в пещера със струпани от разбойници богатства – злато, скъпоценни камъни и скъпи предмети. "Съкровищата", пред които се озоваха първите посетители на постоянния физически магазин, който онлайн платформата за продажби AliExpress (част от китайската групата Alibaba) отвори в Мадрид на 25 август, бяха във формата на подарък: дронове, скутери и мобилни телефони. За да бъдат сред първите с шанс да получат подарък, много хора останаха да чакат пред мола още от предходния ден. Лайтмотивът на магазина е "По-близо отвсякога", с фокус върху желанието на компанията да "смекчи" един от най-големите си недостатъци, а именно представата за платформата като за нещо далечно и дългите срокове на доставка.

Това е първият физически магазин на компанията в Европа (след Русия и САЩ) и следва логиката на продажбите. Испания е третият по значимост пазар за AliExpress. Затова и компанията определя физическия магазин като "врата към Европа". Магазинът е с размери над 740 кв. м. и се намира в intu Xanadu - най-големия мол в Мадрид, с тринадесет милиона посетители на година. Тук е и най-голямата покрита ски писта в Европа върху 18 000 кв.м.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    jonson avatar :-|
    jonson

    Само дето Али Баба не е персиец, а китаец. Приказката започва с думите "Някъде в далечната китайска земя..."


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK