Ново място: Cipollini focacceria e gastronomia
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ново място: Cipollini focacceria e gastronomia

Ново място: Cipollini focacceria e gastronomia

Кулинарен магазин с фурна за фокачи и италиански деликатеси

Марина Караконова
6696 прочитания

© Надежда Чипева


Драмата я преживяхме всички и навсякъде, но икономическите й поражения бяха особено болезнени за ресторантите: в рамките на часове те трябваше да замразят бизнеса си изцяло и за неопределено време. Наложеното социално дистанциране светкавично ги лиши от право на съществуване, като извади зад скоби същината на дефиницията им като най-естественото пространство за социално сближаване. И още - освен икономически травми ресторантите понесоха тежка имиджова щета.

Спомнете си историите като тази със семейството от Ухан, което понеже на 23 януари обядвало в ресторант в Гуанджоу, заразило цял Китай. Или видеото на експеримент в Япония, което с побиваща тръпки ултравиолетова нагледност показва къде и как точно полепва и се разпространява вирус в ресторант. Точно те породиха най-тежката битка, която предстои за ресторантите - как да се преборят със страховете на хората, основателни или ирационални. И със сигурност поне в близко бъдеще тя ще минава през адаптирането и промяната в условията на наваксване, сведен до минимум персонал, много по-малко клиенти и най-вече - с едно наум за втората вълна. Затова фокусът ще е върху храната за вкъщи, доставките, кетъринга и опаковането, а в този преходен период най на сигурно ще са добре прицелените и гъвкави хибридни формули на границата с гастромагазина, с много по-развити канали за контакти и поръчки през приложения и социални мрежи.

Ето един чуден нагледен пример точно за това - откритото неотдавна "малко" Forno Cipollini. Знаете - "голямото" на "Оборище" отвори преди седем години, последвано от второ, които през цялото време не можеха да се оплачат от липса на клиенти. В началото на карантината от ресторанта организираха поръчки и доставки, а в края й Cipollini ни се представя със своя различна версия - focacceria & gastronomia.

Както сочи името, това е кулинарен магазин с фурна за фокачи. От магазина може да купите италианските деликатеси, които Cipollini си внася отдавна, прясна паста и десертите като бисквитена, лимонова торта и тирамису, познати от ресторантите. Колкото до фокачата, зад нея се крие по-специално усилие. В продължение на шест месеца екипът на Cipollini е правил проучване на различни видове фокачи, в което са участвали и топ италиански "тестоведи". След много експерименти, очевидно и ядене, накрая се спира на една римска версия с дълго втасване и съвсем малко мая. И явно това е начинът, по който може да се получи фокача, която, смея да твърдя, е без паралел като качество.

Сама по себе си "гола" е напълно завършена като вкус, за да са й нужни украси и добавки, но вариантите й за пълнеж с колбаси, сирена и салати са от меню с двадесетина предложения или по избор от витрината. Пицата е една, "Маргарита", ще има и още варианти с тестото от фокачата. Подозирам, че няма да са на често, но ще са внимателно проверени.

В новото малко Cipollini няма седящи места вътре, има външен бар да се хапне набързо и на крак.

И обратно към световната драма. При евентуална втора вълна на това място няма да се наложи да затвори. Веднага може да заработи като павилион или щанд, или както там би го квалифицирал чиновническият език. Но работата не е само в това. Спасяването му няма да дойде от максималното дистанциране, а от предлаганото качество. Стига само да го опази.

ул. "Оборище" 21А

понеделник - неделя 12 - 20:30 ч.

0877799290

Драмата я преживяхме всички и навсякъде, но икономическите й поражения бяха особено болезнени за ресторантите: в рамките на часове те трябваше да замразят бизнеса си изцяло и за неопределено време. Наложеното социално дистанциране светкавично ги лиши от право на съществуване, като извади зад скоби същината на дефиницията им като най-естественото пространство за социално сближаване. И още - освен икономически травми ресторантите понесоха тежка имиджова щета.

Спомнете си историите като тази със семейството от Ухан, което понеже на 23 януари обядвало в ресторант в Гуанджоу, заразило цял Китай. Или видеото на експеримент в Япония, което с побиваща тръпки ултравиолетова нагледност показва къде и как точно полепва и се разпространява вирус в ресторант. Точно те породиха най-тежката битка, която предстои за ресторантите - как да се преборят със страховете на хората, основателни или ирационални. И със сигурност поне в близко бъдеще тя ще минава през адаптирането и промяната в условията на наваксване, сведен до минимум персонал, много по-малко клиенти и най-вече - с едно наум за втората вълна. Затова фокусът ще е върху храната за вкъщи, доставките, кетъринга и опаковането, а в този преходен период най на сигурно ще са добре прицелените и гъвкави хибридни формули на границата с гастромагазина, с много по-развити канали за контакти и поръчки през приложения и социални мрежи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK