Порт Бургас. Петък привечер. Големият кораб спря на кей №23 на бургаското пристанище. Палубата му е заредена с 9 яхти и наистина изглежда странно. Всеки е виждал коли върху тирове, тирове върху влакове, коли и тирове върху фериботи, но яхти върху кораб за пръв път влизат в бургаския порт. В хангарите на кораба се крият още 7, три на междинното ниво и четири на най-долното. Apollograht е холандски саморазтоварващ се кораб, специализиран за превоз на яхти. Той е собственост на световноизвестната в яхтения бизнес компания 7 STAR. За миналата година екипажът му е разтоварил точно 1350 яхти по целия свят. Сегашният му курс е от седалището на Azimut Benetti Group в Италия до Бургас. Шестнадесетте яхти са на тази група, която произвежда марките Azimut и Atlantis. Всички вкупом струват 29 милиона лева, обяснява изпълнителният директор на Yachting.bg Димитър Власковски. Най-голямата от тях е 68 фута, което ще рече малко по-малко от 21 метра (1 фут = 0.3048 м), а най-малката е 43 фута. Огромната пратка е следствие от започналия бум в продажбите на яхти отпреди 2 години. Поне половината от пристигналите луксозни лодки по Великден вече са продадени и чакани от собствениците си. Но това е друга тема.

Разтоварването започва призори, в 6.00. Хвърчащите лодки са наистина странна гледка. Увиснали във въздуха на сапаните (дебелите въжета, с които по пристанищата вдигат товарите) изглеждат достатъчно безпомощни, докато моряците филипинци ги направляват с въжетата. Четири-пет човека са достатъчни, за да преместят тежащите тонове лодки в желаната посока въпреки напористия северен вятър.

"Малките" яхти от левия борд, големите от десния. 55-футовите "Азимут" и двете 68-мици, както свойски ги разграничават моряците, стъпват директно във водата, след като огромните кранове ги спуснат от палубата на Apollograht. За 6 часа са разтоварени 9-те яхти, които са се "возили" на палубата. В този момент настъпва лека суматоха върху кораба и две огромни врати от палубата се надигат отвесно и разкриват хангара, в който кротичко стоят още 3 луксозни и напълно оборудвани лодки. Не изчаквам тази процедура по свалянето, която очевидно за моряците от кораба Apollograht е рутинна и прекрачвам смело през десния борд, за да се спусна като един истински Индиана Джоунс по въжена стълба и да стъпя върху върху един милион и 250 хиляди евро. Толкова струва 55-цата, която току-що е легнала във водата. Става въпрос естествено за Azimut, купена от български бизнесмен. Чинно свалям обувките, също стандартна процедура, когато се качваш на яхта, и влизам в облечения с кожа салон. След това бавно и сигурно отскачаме към рибното пристанище, където трябва да заредим гориво, за да отплаваме към Созопол. Хм, първо капитанът нещо не може да подкара подрулващите устройства (оказа се, че копчето до джойстика просто трябва да се задържи секунда повече), второ не е много уверен. Но това е по-малкият ни проблем. По-големият е времето. Щом излизаме от порт Бургас, и североизточният вятър ни духва право в сурата, както се казва, а капитанът леко се спича. Вълните са 3-4 бала и прехвърлят горната палуба. Не е време за плаване, но... с 12-те възела, с които се движим, направо мъчим двата огромни двигателя. Когато завиваме край остров Свети Иван, морето се изравнява постепенно и ние бавно акостираме на новите понтони на марина порт Созопол, къде летуват яхтите. Всъщност това е и крайната точка на голяма част от луксозните лодки от Apollograht - този кораб, с яхтите.

ПП. Вече на брега, капитанът ще признае, че това му е първото самостоятелно пътуване с такава яхта и третото акостиране. А трябваше да го каже в Бургас :-)

Порт Бургас. Петък привечер. Големият кораб спря на кей №23 на бургаското пристанище. Палубата му е заредена с 9 яхти и наистина изглежда странно. Всеки е виждал коли върху тирове, тирове върху влакове, коли и тирове върху фериботи, но яхти върху кораб за пръв път влизат в бургаския порт. В хангарите на кораба се крият още 7, три на междинното ниво и четири на най-долното. Apollograht е холандски саморазтоварващ се кораб, специализиран за превоз на яхти. Той е собственост на световноизвестната в яхтения бизнес компания 7 STAR. За миналата година екипажът му е разтоварил точно 1350 яхти по целия свят. Сегашният му курс е от седалището на Azimut Benetti Group в Италия до Бургас. Шестнадесетте яхти са на тази група, която произвежда марките Azimut и Atlantis. Всички вкупом струват 29 милиона лева, обяснява изпълнителният директор на Yachting.bg Димитър Власковски. Най-голямата от тях е 68 фута, което ще рече малко по-малко от 21 метра (1 фут = 0.3048 м), а най-малката е 43 фута. Огромната пратка е следствие от започналия бум в продажбите на яхти отпреди 2 години. Поне половината от пристигналите луксозни лодки по Великден вече са продадени и чакани от собствениците си. Но това е друга тема.

Разтоварването започва призори, в 6.00. Хвърчащите лодки са наистина странна гледка. Увиснали във въздуха на сапаните (дебелите въжета, с които по пристанищата вдигат товарите) изглеждат достатъчно безпомощни, докато моряците филипинци ги направляват с въжетата. Четири-пет човека са достатъчни, за да преместят тежащите тонове лодки в желаната посока въпреки напористия северен вятър.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход