Папа don't preach
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо
Топ без ръкави Midnight Rendez-Vous върху рокля Raphaëlle H'Limi от www.lexception.com
Пола Midnight Rendez-Vous
Шапка New Era
Блуза Midnight Rendez-Vous
Пола Midnight Rendez-Vous и рокля Lutz Huelle от www.lexception.com
рокля Lutz Huelle от www.lexception.com и колие

Фотография: Mina-Angela Ihgnatova

Стил: Anaïs Delcroix Грим: Anne Verhague

Модел: Sabrina Ruiz @ Mademoiselle Agency

Рьоно Дюк, създател на марката Midnight Rendez-Vous*, представена в настоящата фотосесия, не черпи вдъхновение от списанията с тенденции, продавани прескъпо всеки сезон на безброй клиенти. Вероятно поради тази причина Дора Муто, журналист и създател на блога La Gazette du Mauvais Goût** ("Списанието на лошия вкус"), ми отговори "това е прекалено 2010", когато ѝ заприказвах за кръстовидните мотиви върху дрехите.

След ню уейв и готик имиджа на осемдесетте (дългите манта, ризите с жабо, обувките Creepers и кръстовете) религиозните символи се върнаха в модата през последните години - нещо, което виждаме и днес. Достатъчно е да хвърлим едно око на секцията с бижута на популярния онлайн магазин www.asos.com, за да установим, че кръстът е един много уважаван мотив. Но за разлика от осемдесетте и извън готическото движение днешната склонност към употребата на кръстове има силен привкус на масова поп култура, смесва се с модата, със съвременните течения и се получава една изкусна бърканица от кич-рок поведение, fluo kid и децата на тъмблър поколението, винаги жадни за нови мании (галактическите принтове на Кристофър Кейн, едрите райета, иконографиите kawaï, пастелните коси, peace&love, ин и янг и т.н.). Дали се носи като символ на вярата или не, като бижу или като мотив, кръстът бе присвоен, преработен и смлян от модата.

По същия начин онзи зловещо усмихнат череп получи своите петнайсет минути слава, отпечатан върху прословутия шал на Аликзандър Маккуин, който всички холивудски старлетки носеха. Същото се отнася и за религиозната и шарена визия в Dias de los muertos – веселяшкия мексикански хелоуин (на който френската блогърка Cherry Blossom Girl посвети много статии в блога си***).

Спомням си как в колежа носех ръката на Фатима. Една съученичка веднъж ме нападна с въпроса защо нося този символ и дали съм мюсюлманка. Отговорих, че просто го намирам за красив. Тя започна да обяснява, че е лошо да носиш символ на религия, към която не принадлежиш. И въпреки че не бях съгласна с нея, аз така и не сложих повече украшението. Върнах се към ръката на Фатима години по-късно. Бях на двайсет и седем, а не на четиринайсет – никой вече не можеше да ми внушава разни суеверия.

Днес почти никой не се замисля дали е хубаво или лошо да носиш кръст върху дрехите си или пък защо ръката на Фатима е емблемата на модната марка Manoush. Просто мода – нито повече, нито по-малко. Всяка тенденция залязва и тази изглежда, че вече отблъсква някои, например Алисиа Бир, създателка на сайта www.bureaudemode.com и редактор в списание Glamour.

Но дали всъщност духовността не е тази, която е на мода?

Текст: Анаис Делкроа

Превод от френски: Веселин Трандов

Фотография: Mina-Angela Ihgnatova

Стил: Anaïs Delcroix

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK