С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Снимка
 
 Фотограф: Джаско Бертоли

Призраци на корта

24299 прочитания На цял екран

Швейцарският фотограф Джаско Бертоли и неговата страст по запустели тенис кортове

На първия запуснат тенис корт фотографът Джаско Бертоли попада случайно през 1999 г., докато се разхожда в парка до родната си къща в Южна Швейцария, близо до границата с Италия. Фотографията, която прави тогава, става корица на книгата му Tennis Courts(Nieves) издадена десет години по-късно. Веднага след първия корт снима и останалите в квартала. Скоро си дава сметка, че кортовете успяват да го върнат в детските години. Неусетно този сюжет се превръща от хоби в истинска професионална страст. Оттогава Джаско Бертоли търси и снима "тези празни, но изпълнени с емоции магически места" в Щвейцария, Франция, Ню Йорк, Египет, Берлин, Лондон. През 2013 г. е публикувана книгата Tennis Courts II, в същия формат от шестдесет страници фотографии без текст. Той не прави документален портрет на кортовете, а ги представя като "градски натюрморти, които отбелязват прехода на сезоните".

Самият Джаско обича да играе тенис и не пропуска да гледа по телевизията големите турнири. За фотографиите си обаче предпочита пейзажите пред хората. Според него празните кортове продължават да са заредени с енергията на двамата играчи и постоянния звук на удрящата топката ракета.

"Празните кортове излъчват специална еротика, като спомен от някогашен любовник, когото още обичаме. С избелялата си маркировка и увисналите мрежи някои от тях приличат на призраци, за които са се сменили прекалено много сезони, а не са били положени достатъчно грижи. Те символизират едновременно спомен, ново начало и поредна възможност", казва за Light Джаско Бертоли, който е силно повлиян от използването на тениса в киното, във филми като "Непознати във влака" на Алфред Хичкок и "Фотоувеличение" на Микеланджело Антониони.

Джаско Бертоли е роден през 1965 г., баща му е италианец, а майка му швейцарка. Първия си фотоапарат - Kodak pocket Instamatic 200, получава за 12-ия си рожден ден. Фотография учи в European Institute of design в Милано, след това и в New school в Ню Йорк. Занимава се също с музика, видео и филми. Независимо от изразното средство Бертоли предпочита да отразява всекидневния живот, секса и смъртта.

www.nieves.ch
Джаско Бертоли

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Още от Капитал
Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10