

Light

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Преди четири години в Америка излезе една пророческа книга - "Микротрендове". Според обяснението на автора Марк Пен (име в областта на политическия PR и социологията) микротренд е силата на малките групи, на обществените ниши, които след време стават пазарни, политически и т.н.
В САЩ броят на домакинствата с домашен любимец е процентно два пъти по-голям от броя на домакинствата, в които има деца. Пен цитира данни, според които средностатистическият клиент в магазин за кучешки/котешки стоки е 24-45-годишна жена без деца. Хората се решават да имат деца по-рядко и със сигурност по-късно, за сметка на това гледат животни. Животните са новите деца, а на децата не се отказва нищо, обобщава Марк Пен. През 2004 г. американците са похарчили 14 млрд. долара за храна за домашни любимци, при това не каква да е храна, а с избор между вегетарианска, гурме, нискокалорична и био. Седем години по-късно този микротренд е вече макро. Ето някои от продуктите и услугите за нечовеци, които стремглаво се носят към нас. (Голяма част от тях никое дете не би се сетило да поиска.)
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
То бива любов към животните, но всички тия неща ми се струват извратени.
Пропуснали сте цял един филмов жанр, в който героините демонстрират любовта си към своите любимци, предимно кучета от по-едрите породи, но понякога и коне и магарета.
В старната ни всички магарета са преброени (преди преброяване на населението,се извърши преброяване на селско стонския ивентар и домашните животни по селата)!
Супер!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход