Червено-бялата планета

Книга разказва 125-годишната история на "Кока-Кола" със снимки, илюстрации и ключови факти

На 15 май 1950 г. сп. "Тайм" илюстрира корицата си с две планети. По-голямата, планетата Кока-Кола, поднася бутилка на по-малката, ожадняла планета Земя. Газираната безалкохолна напитка е първият търговски продукт, който се появява на корицата на изданието. При това по символичен начин, който не оставя никакво съмнение за влиянието на бранда в световен мащаб. Издателите в действителност настоявали да покажат Робърт Уудръф, най-харизматичния лидер на компанията, но той отклонил поканата с обяснението, че фирмата и нейният продукт са на първо място. "Виждаш по телевизията кока-кола и знаеш, че президентът пие кока-кола, Лиз Тейлър пие кока-кола, а и ти, представяш ли си, можеш да пиеш кока-кола. Дори несметно богатство няма да ти осигури по-вкусна кока-кола от тази, която пие скитникът на ъгъла. Всяка кола е еднаква и всяка е хубава. Лиз Тейлър го знае, президентът го знае и ти го знаеш" - тези думи принадлежат на Анди Уорхол и добре обобщават демократичната сила на най-глобалната и достъпна малка в световен мащаб.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kokorbashiyata avatar :-|
    kokorbashiyata
    • - 2
    • + 7

    Кока-кола е най-добрият пример, че е много по-изгодно да продаваш красиви мечти отколкото качествен продукт.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал