
Всяко лято напоителното писане за вредата от прекомерното излагане на слънце и принципите на интелигентната фотозащита започва да напомня максимата на Бърти Устър "driving an idea home by constant repetition" или, ако щете, на Мечо Пух - "колкото повече, толкова повече". Тоест, като всяка година по това време обясняваме механизмите, по които UVA и UVB лъчите съсипват кожата, разказваме цветно за видимите и невидимите нейни увреждания, препоръчваме техники и продукти за предпазване от изгаряне, фотодерматоза и рак, ние се надяваме, че ще култивираме у населението правилни слънчеви навици. Нарасналото търсене на качествена слънцезащитна козметика говори, че засега успяваме.
Опитахме да синтезираме всичко, което знаем за разумната и работеща слънчева защита в 10 неотменни правила. Научете ги наизуст или ги закачете на таблото в офиса или ги сгънете на 4 и си ги носете в чантата, но преди всичко ги спазвайте. Така ще се запазите живи, здрави, млади и красиви за по-дълго време.
Живи, защото меланомата е суперзлокачествено, но пък все по-разпространено заболяване и макар да няма гаранция, че слънцезащитните продукти го предотвратяват, нека не сме сред тези, които да докажат обратното по безспорен начин.
Здрави, защото слънчевата радиация променя ДНК не само на кожните клетки, но и на други такива – кръвните например, а всяка клетка с променена информация е опасна клетка. Да не го допускаме.
Млади, защото всички водещи дерматолози и пластични хирурзи са единодушни, че 90% от исканите от тях корекции с цел прикриване на биологичната възраст са всъщност дефекти, предизвикани от фотостареене.
Красиви, защото външната хубост се отъждествява с добре хидратирана, сияйна и еластична кожа – нито едно от които не е присъщо на лицата - деца на слънцето.
- Целогодишно нанасяйте продукти със слънцезащитен филтър по лицето, шията и ръцете си, дори и в градска среда. Свикнете с мисълта, че слънчевата радиация е налице и в най-облачните дни и че представлява именно това - невидима заплаха.

Всяко лято напоителното писане за вредата от прекомерното излагане на слънце и принципите на интелигентната фотозащита започва да напомня максимата на Бърти Устър "driving an idea home by constant repetition" или, ако щете, на Мечо Пух - "колкото повече, толкова повече". Тоест, като всяка година по това време обясняваме механизмите, по които UVA и UVB лъчите съсипват кожата, разказваме цветно за видимите и невидимите нейни увреждания, препоръчваме техники и продукти за предпазване от изгаряне, фотодерматоза и рак, ние се надяваме, че ще култивираме у населението правилни слънчеви навици. Нарасналото търсене на качествена слънцезащитна козметика говори, че засега успяваме.
32 коментара
Нямаше да е зле "заповедите" да бяха подкрепени с някакви доводи, статистики или изследвания. Така поднесена информацията е не е много подходяща за мислещата аудитория на Капитал.
Да не сте объркали изданието?
Тая статия определено не е за Капитал.
до #3 Симо:
Всички статии със заглавие от сорта"10те начина да установиш кое куче е ти подхожда на разположението на стаите в апартамента", "36 метода да прелъстиш идеалния мъж", "23 неща, които трябва да знаете за модела матрак, който използвате в зависимост от зодиакалния знак" са за доста по-несериозни издания от "Капитал".
важното е да нанасяте. Моля ви Капиталисти, кажете на чия фирма продуктите за най-добри за нанасяне, че не става много ясно от рекламното каре...
ааа сам си го намерих - http://www.capital.bg/light/neshta/2011/06/16/1107 358_10-te_slunchevi_produkta/
пазарувай народе - Капитал препоръчва!
От цялата статия разбрах "само" това - да си стоя на сянка!
Браво, "Лайт"! За пореден път внесохте светлина в мрачното ми безпросветно съществуване!
10-те заповеди не е достатъчно само наизуст да се знаят, както ни съветвате. Най-добре направо си ги татуирайте, като прехода от 5 към 6 ще е най на място между бузите, мисля.
"широкополи сламени шапки, не бейзболни изгъзици" - тази последната думичка не бива да се появява в печатно издание, да не говорим за седмичник, претендиращ да е по-културен от в. Шок например :) То не само думичката, цялата статия повече би подхождала на Космополитан, но не и на Капитал, пък дори и в Лайт секцията.