Новият брой: Накъде след вота
Close

На източния фронт нещо ново

За връзката на графичния и индустриален дизайн с пропагандата

"За здоровую, закаленную молодежь." Плакатът от спартакиадата в Москва през 1928 г., дело на латвийския артист Густав Клутсис, е едно от многото свидетелства за връзката между графичния дизайн и пропагандата. За всеки, преживял еднотипния и скучен визуален стил по времето на комунизма – от опаковките на бисквити до печатните медии, ще е доста трудно да бъде убеден, че става въпрос за революционен момент в графичния и индустриален дизайн на ХХ век. Изложбата Avant-Garde Art in Everyday Life в Art Institute of Chicago обачее поредното доказателство за различната гледна точка и смяната на перспективата с течение на времето. Триста експоната, сред които фотографии, фотомонтажи, плакати, книги, списания, домакински предмети от порцелан и стъкло, показват значимостта на източно и централноевропейския модернизъм.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал