С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Неща

1 30 авг 2012, 14:13, 3503 прочитания

Вдигни самолета

Алмодовар се връща към комедията с Los amantes pasajeros

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ексцентричната пародия "Има ли пилот в самолета?" от 1980 г. постигна не само голям търговски успех, но с годините продължава да попада в световни класации за най-смешни филми. (Второ място в списъка на британския Channel 4 за най-смешни филми, една от десетте най-смешни комедии на всички времена според Американския филмов институт.) Сега към иначе не особено оригиналната тема за пътници, озовали се в аварийна ситуация на борда на самолет, се насочва и Педро Алмодовар. Той признава, че снимащият се в момента Los amantes pasajeros (неговият деветнайсети филм) е започнал като негов личен каприз, прераснал след това в сценарий, с който испанският режисьор се връща към комедията. Оригиналното заглавие е трудно преводима игра на думи (на испански amante означава любовник, а pasajero е пътник, но и временен, т.е. нещо близко до влюбени пътници или временни любовници). Оттам и решението на продуцентската къща El Deseo в чужбина филмът, чиято премиера ще е следващата пролет, да е със заглавие I’m so Excited. "Опитах се да изключа от реалността, макар че понякога тя се промъква неусетно. В процеса на създаване на сценария не бях воден от филмови препратки. Театърът, телевизията и собствената ми клаустрофобия присъстват много по-осезателно, отколкото киното. Аз съм от режисьорите, на които телевизията силно им влияе, дори и да не я гледат. Новото телевизионно повествование ме ужасява и в същото време ме вълнува", признава Алмодовар, според когото един от признаците, че е готов за снимки, е някакъв здравословен проблем предишната седмица. В този случай остава без глас. "Да режисираш филм означава да говориш непрестанно по цял ден, обикновено с по няколко души едновременно. Постоянно трябва да отговарям на стотици въпроси, независимо дали знам отговорите им или не. Екипът има нуждата от отговори, за да работи, макар и грешни."


Историята на хора, заклещени само в един декор и откъснати от външния свят, събира голям брой от най-актуалните испански актьори начело с някои от любимите на Алмодовар като Хавиер Камара, Лола Дуеняс, Сесилия Рот. В няколко от началните сцени, заснети за един ден, участват също Антонио Бандерас и Пенелопе Крус. "Предизвикателството на героите ми е, че трябва да се борят с притесненията, страховете и призраците си без помощта на технологията (нещо, което днес е трудно да си представим), без образи, които да ги разсейват, информират и облъчват. Разголени, без айфони, видео, интернет, айпад... Осъдени да бъдат самите себе си, заобиколени от непознати. Освен четенето единственото им оръжие са думите, с които да общуват, да се разкриват, да лъжат, да се самозалъгват, да признаят, че са излъгали, да съблазняват и да се оставят да бъдат съблазнени, да споделят, да се борят срещу страха, самотата и идеята за смъртта", споделя режисьорът. В типичното за него автоинтервю, публикувано на страницата на El Deseo във фейсбук, той си отговаря, че намерението му е филмът да е лека и забавна комедия. А свързващ елемент между I’m so Excited и първия му филм - "Пепи, Луси, Бом и останалите момичета от квартала", са страстта и несигурността на автора. "Усещането е същото, само дето сега съм с повече бели коси", твърди Педро Алмодовар.

"В главната роля са думите. Винаги съм признавал, че голямата ми мечта беше да стана голям писател, докато чаках и се упражнявах в очакване това да се случи, вече бях написал цял куп сценарии, но с времето не станах голям писател, всъщност въобще не станах писател. Предполагам, че в последните ми сценарии най-много се забелязва носталгията ми към романния разказ, но написах филма, воден от носталгията към театъра. Филмите ми дължат много на театъра, пълни са със сцени за двама и често с неприкрити монолози. В този филм има повече герои от всякога и по-малко място от когато и да било."



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

24 яну 2020, 3294 прочитания

Яж, снимай и споделяй Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

17 яну 2020, 3148 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Не беше прав

Moderna Museet в Стокхолм навлиза в непримиримото съперничество между Пикасо и Дюшан

Още от Капитал
Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10