Олимпиада на цветята
Какво видяхме на световното градинско изложение Floriade в Холандия, което се провежда веднъж на 10 години и привлича 2.5 млн. посетители


Весела Халтъкова

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.

На интернет страницата на изложението "Флориаде" във Венло, Холандия, пише, че CNN го определя като една от най-добрите дестинации на 2012 г. и събитие, което трябва да се види. ABC пък го представя като едно от шестте неконвенционални места, които да бъдат посетени през годината. Вярвам им и затова няколко дни по-късно прекарвам часове, откривайки прекрасни цветя, международни градини и павилиони на 66-те хектара изложбена площ, равняваща се на около 100 футболни игрища. Флориаде се провежда веднъж на 10 години (досега домакини са били Ротердам, Амстердам, Хага) и е най-голямото градинско изложение в света. А в определението "градинско" е събрано толкова много – не само цветя и растения, но и теми като релакс и лечение, образование, околна среда, зелена енергия, култура, ландшафтна архитектура.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Друго очаквах.
Холандия - около 1990 г.
Борсата за селскостопанска продукция още от зори е подготвена за клиентите си, които насядали амфитеатрално срещу сцената очакват преминаването на партидите с току що прибрана реколта.
Натоварените колички преминават и спират за съответният търг. Стрелката с движението си започва да отброява цената в низходящ план - от най-високата към по ниски. В момента, когато някой от наддаващите пръв натисне бутона пред него, стрелката замръзва върху съответната цифра - договорката за цената е постигната.
Договорената партида е закупена, количката отминава и пристига следващата... и следващият най-успешен наддавач. Какво се постига? Справедлива цена на база информираност и лесно влизане и излизане от позиция.
-
България 2000 - 20..~
Прекупвачът (че кой друг) определя цената - 20 ст/кг. До клиента достига на цена 1.30лв/кг.
Трудно усвояване на целеобосновани инвестиции до реалният производител. Поради заетостта и некомпетентността му - правото да продава собствената си продукция на приемливи цени е сведено до няколко процента.
Кадрите в земеделските институции биват стимулирани да се концентрират върху юридическата страна на въпросите. И то в средносрочен аспект!!! Усъвършенстването на експертните познания в земеделска насока е изоставено - "ами то технологията е внедрена в еврорамките на плащанията".
Не се прилага основната теза в селскостопанското производство - всяка обстановка е конкретна, селкскостопанските практики са единствено правилни само в съответният ареал.
А ние разчитаме на общото кратно на събитията.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход