Маестро, светлина!

Бялата и лека архитектура на Ричар Майер - eдин от най-значимите американски архитекти, е фокус на изложбата в германския Arp Museum

Ричард Майер по принцип не е от най-разговорливите архитекти. По телефона от Ню Йорк Майер той отново е пестелив на думи. Съвсем като в неговите сгради – в това число Getty Center и галерията "Гагосян" в Лос Анджелис и Музеят на съвременното изкуство в Барселона - където премереното използване на детайли е негова запазена марка. Достатъчно е да споменем, че най-важният за Майер цвят, на който не изневерява от първата си сграда през 1963 г., е белият. "Това за мен е най-разкошният цвят. Това е един простичък цвят, през който можем да видим всички цветове на дъгата. Белотата на бялото обаче никога не е просто бяла", казва той. И макар Майер да пести думи и елементи, архитектурата му, удостоена през 1984 г. с наградата "Прицкер" за High Museum of Arts в Атланта, е всичко друго, но не и безизразна (Майер е сред архитектите получили най-престижното отличие в света на архитектурата в сравнително ранен етап от кариерата си).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар