С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Неща

25 окт 2012, 13:10, 3302 прочитания

Изтрий и спечели

Friction Code и новата българска мода привличат все повече почитатели

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация


Friction Code съществува от две години – първо като модна марка, която се разпространява само онлайн, а сега и офлайн в избрани бутици. Създадена е от Любомира Найденова (31 г.) – дипломиран дизайнер от Националната художествена академия, и е една от любимите на нарастващ брой артисти в България.

Името й се свързва с новата вълна дизайнери, които печелят положителни коментари за работата си по света и у нас. Един от основните акценти на последното модно изложение "Модепаласт" във Виена например беше участието на общо 21 млади професионалисти от България и Найденова в това число. Малко по-късно облеклата й продължиха да дефилират в ревюта от седмицата на алтернативната мода в Лондон. Самата дизайнерка обаче казва, че любимите й пътувания са тези, в които посещава музикални фестивали, защото там се вдъхновява най-много. На един от тях й хрумва и идеята за FrictionCode - заради взаимодействието и по думите й "триенето между феновете от различните музикални стилове".


Friction (от английски) означава триене и кодът на марката се отключва при съприкосновението между модата и музиката. По определение Friction Code е "бранд за млади хора със силна индивидуалност, обединени от любовта си към музиката". Колекциите са дамски, разпределени в секции от Discoism, през Reggaeholoic до Latino Lovers. Всяко парче (рокля, панталон, пола, блуза, или чифт кецове) е уникално, изработено ръчно и най-често от естествени материи. "Гледам да работя в по-изчистени форми, казва Найденова. С малки детайли, без да се натрапват."

Компилациите й се появяват на всеки два месеца и включват десетина нови модела, които понякога застават зад кауза като тениските в подкрепа на фондацията I Can Too. Друг път тениските й обединяват рисунки и кратки приказки в доказателство, че модата се съчетава добре и с литература. И с кино, защото една от последните колекции с рокли е вдъхновена от филма на Ким Ки-Дук "Лъкът".

Най-актуалната серия в момента е посветена на 40-те години от миналия век и на музиката на Едит Пиаф. "Дрехите са семпли и практични, описва ги дизайнерката. Изработени са от плътен вълнен плат, за да предпазват от студа. Плетивата, панделките от вата и другите елементи са, за да поддържат високия дух. Цветовете са сиво, черно и бежово - подходящи за всяка градска зона."



Следващият проект, по който Любомира Найденова работи, е свързан с поезия и обещава, че стиховете на Гергана Турийска ще участват в дрехите не просто като щампа, а като отделни детайли, готови за разкопчаване, развързване и прочитане.

Friction Code e в D-Lifestyle Concept Store в София, Le Petit Salon в Созопол и на http://frictioncode.com

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Календар и домашно кино Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица

21 юни 2019, 1942 прочитания

Човекът и мракът Човекът и мракът

Palacio de Velazquez в Мадрид показва първата голяма ретроспектива на японския художник Тецуя Ишида извън родината му

21 юни 2019, 1747 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Широко отворени очи

Портретите на испанския фотограф Оутумуро за Ojos del mundo, борещи се за елиминиране на предотвратимата слепота

Повелителят на отпадъците

Централите на Христо Ковачки масово заместват въглищата с RDF и биомаса

Климатичният завой на България

София влиза, макар и с някои уговорки, в лагера на страните в ЕС, които искат по-бързо свиване на парниковите емисии

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Ново място: Cup & Roll 2

Ресторантът потвърждава, че софийската публика най-сетне има засилено любопитство към корейската кухня

Хубаво е, но е фалшиво

Как изложба с фалшификати почти предизвика дебат за черния пазар на изкуство у нас