С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Неща

2 14 фев 2013, 15:26, 6869 прочитания

Stereofox news

Нов музикален сайт иска да направи местната музика глобална

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На 30 януари с промоционален клип, заснет в Барселона, Лондон и Берлин, в онлайн пространството обяви съществуването си нов музикален проект. Stereofox.com обединява различни хора в името на една кауза – да помогне на потребители от цял свят да открият нова музика и да се превърне в платформа, представяща непопулярни музиканти. "Различните хора" зад лисицата са с различна възраст и образование, общо 14 души от десет националности, живеещи на три континента.

Все пак идеята за проекта принадлежи на един от тях – Иво Димчев, 25-годишен студент по международен бизнес в университета на Грьонинген. Разказва ни накратко историята – през първата година в Холандия започва да пише "съвсем нормален блог", където освен злободневни проблеми споделя и музиката, която открива. След известно време вече е на доброволен стаж в местната радиостанция, запознава с няколко диджеи и съвсем естествено написва кратки статии за тях и музиката им. "За моя изненада те бяха доста поласкани, споделиха блога с техните последователи и така с бебешки стъпки посещенията в него нараснаха." По-късно, когато започва да се интересува от маркетинг, му хрумва, че най-добрият начин да го изучи е, като се опита да създаде бранд от нулата. "Така започна цялото приключение. Като цяло идеята за проекта тръгна от най-обикновен блог и в момента сме до някакъв хибрид между блог и списание. Затова си го наричаме музикален уебсайт."

Първият човек, когото Иво моли за помощ, е Дариус – по описанието му "белгиец/италианец, израснал и роден в Коста Рика" негов връстник, който е програмист и се занимава с поддръжката на уебсайтa и всички производни IT проблеми. "Имах програмист, следващата стъпка беше да търся дизайнер и след един успешен статус във фейсбук се появи Дора (23 г., румънка, учи в Англия), с която се запознахме, докато беше на гости в общежитието ми в Грьонинген. Почти по същото време се свързах с Гери (24 г., пловдивчанка, работи в София), с която се знаем дълги години." Така Иво попълва т.нар. Tech Team, той се захваща с маркетинга, PR и координирането на проекта.
Постепенно привлича и автори на музикални ревюта и интервюта с различни музикални предпочитания – Алекс, който живее в Малмьо, Швеция, Петър, работи за HP  в София, Анна – рускиня, учи също в Грьонинген, Айо, калифорнийка, работи за Sun Dance Festival, и англичанина Сам – всички на възраст до 27 години. Накрая към екипа се присъединяват мексиканец и двама испанци към новоизклюпената Audio Visual секция.

Международната млада компания иска да направи преживяването, свързано с откриване на нова музика, лесно, приятно и позитивно и да създаде общност, в която лейбъл, пари за реклама, видео бюджет и други условности нямат значение.
Stereofox няма ясно изразен таргет, защото хората, които пишат в него, слушат различна музика. "Проектът е за всички, които смятат музиката за неразделна част от ежедневието си и се нуждаят от постоянен приток на нова", казва Гери. Съдържанието е за хора, които по принцип са любопитни и не ги мързи да разровят нета, за да открият нова музика, различна от звучащата в мейнстриима. Независимо от възраст и националност.

Сайтът предлага интервюта със световни артисти, ревюта на албуми, новини и песни, "които си струва да се чуят". Видео и снимков материал от различни концерти, също дело на екипа. Съдържанието се обновява всеки ден. "Ние се стремим да представим музиката през нашите собствени очи, казва Иво. Стараем се да избегнем префърцунените статии и сложни думи. Доста често съм попадал на автори в списания, които в стремежа си да звучат оригинално представят музиката по начин, който лично аз намирам за доста чужд и непредразполагащ", а Гери допълва: "Това, което ще ни отличи от останалите подобни платформи, е отношението ни към музиката, както и разнообразието на произход и вкусове. Идваме от различни краища на света, с различни интереси и музикални предпочитания." Според Гери не съществува опасност някой да се предозира с музика или твърде много информация - има достатъчно публика за всички, стига нещата да се правят с желание и да се държи на качеството.



Stereofox е с амбиция да расте и след време да си позволи да подкрепя и дори финансира млади групи, събития и др. "Имаме планове да популяризираме мотото си enjoy music и да го превърнем в нещо като кампания, която да има по-скоро социален характер, отколкото рекламен, споделя неговият създател. Без значение дали с нас или някъде другите, хората трябва да оценят богатството на музиката. Но... това е тема на друг разговор."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Въведение в софийското улично изкуство 1 Въведение в софийското улично изкуство

По следите на "артисти, райтъри и вандали"

13 юли 2018, 50698 прочитания

Забранената книга Забранената книга

Как конфискуваната от съда книга Farina за наркотрафика в Испания през 90-те години се превърна в бестселър, а сериалът по нея оглави телевизионния праймтайм

13 юли 2018, 31480 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Вари го, печи го

След стихийното отваряне на аптеки, сега София осъмва с нова пекарна (или млекарница) всеки ден. Споделяме три сравнително нови места, където бихме се отбили за нещо вкусно тестено

Суша, потоп и още от същото

Как земеделието да се адаптира към климатичните промени

Въведение в софийското улично изкуство

По следите на "артисти, райтъри и вандали"

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

С бъклица и плам

Българските традиции са основно вдъхновение за лондонската марка Chopova Lowena

Рапсодия в зелено

"Неотъпкана пътека" е първият по рода си фестивал в България

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 14.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Китайската концесия на летище Пловдив се провали, Миролио купи "Дика", "Идеал стандард" увеличава продажбите си

Емисия

DAILY @7AM // 19.07.2018 Прочетете