Правилата на Тери
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Правилата на Тери

Ракел Уелч по време на снимките на филма "Майра Брекинридж", Лос Анжелис, 1970

Правилата на Тери

Шейсет години легендарни лица от британския фотограф Тери О´Нийл

4921 прочитания

Ракел Уелч по време на снимките на филма "Майра Брекинридж", Лос Анжелис, 1970


Британският фотограф Тери О’Нийл никога не узнава какво е било съдържанието на писмото, което Ава Гарднър изпраща за Франк Синатра чрез него. След като обаче певецът го прочита, Тери получава достъп до звездата и обкръжението му още след първата им среща през 1968 г.

Снимката, на която Синатра минава покрай басейн с летовници, облечен в костюм и обграден от петима бодигардове, е част от богатия архив фотографии на легендарния изпълнител, който Тери О’Нийл трупа в продължение на тридесет години. Двамата не се сприятеляват – Синатра по-скоро игнорира присъствието на О’Нийл.

"Това е най-доброто, което може да се случи на един фотограф. Имах възможност да влизам навсякъде, където и когато си поискам, и да правя снимките, които преценя", казва Тери при представянето на новата си изложба El rostro de las leyendas ("Лицата на легендите") в Espacio Fundacion Telefonica в Мадрид. Според него добрият фотограф трябва да отговаря задължително на три правила: да е максимално невидим, да бъде безкрайно търпелив и да комбинира умело дискретност с талант на пиар.

Над шестдесет фотографии представят големите холивудски звезди, музиканти и политици от последните шестдесет години. В Мадрид за пръв път се показва портретът на бразилската футболна легенда Пеле, който ще бъде едно от лицата на световното първенство по футбол в Бразилия през 2014.

Изложбата започва с последната публична фотография на Уинстън Чърчил и включва снимка от последния концерт на Марлене Дитрих в Европа в лондонския Wimbledon Theatre през 1975 г. Впечатляващият личен архив на О’Нийл, чиято голяма мечта била да стане джаз музикант, се състои от приблизително два милиона негатива. Самият той продължава да се учудва всеки път, когато попадне на забравена серия фотографии, придобила допълнителна стойност с годините.

Още в началото на кариерата си, докато останалите му колеги продължават да снимат с големи фотоапарати, Тери влиза на купоните с 35-милиметровата си малка камера, с която не се разделя. Той получава безпрецедентен достъп до обектите си, с някои от които прекарва цели дни. "Виждал съм неща, които никога няма да разкажа", казва О’Нийл. През 60-те – десетилетие, изпълнено с много култура и още повече купони, той е част от компанията на все още никому неизвестни музиканти като The Beatles, The Rolling Stones, артисти като Майкъл Кейн и Джули Кристи.

Тогава артистите са напълно убедени, че подемът на тези години ще продължи за кратко, а на всички рано или късно ще им се наложи да си търсят друга работа, за да си изкарват прехраната. Когато всъщност се случва точно обратното и голяма част от тях се превръщат в легенди, Тери О’Нийл е там, за да ги снима. "Голям късметлия съм, защото се оказах на правилното място в точния момент", казва той.

El rostro de las leyendas е в Espacio Fundacion Telefonica, Мадрид, до 12 януари 2014 г.

Марлене Дитрих на последния си концерт в Wimbledon Theatre, Лондон, 1975
The Beatles в студиото Abbey Road, Лондон, 1963
Шон Конъри на снимките на "Диамантите са вечни", Лас Вегас, 1971
Франк Синатра, Маями, 1968

Британският фотограф Тери О’Нийл никога не узнава какво е било съдържанието на писмото, което Ава Гарднър изпраща за Франк Синатра чрез него. След като обаче певецът го прочита, Тери получава достъп до звездата и обкръжението му още след първата им среща през 1968 г.

Снимката, на която Синатра минава покрай басейн с летовници, облечен в костюм и обграден от петима бодигардове, е част от богатия архив фотографии на легендарния изпълнител, който Тери О’Нийл трупа в продължение на тридесет години. Двамата не се сприятеляват – Синатра по-скоро игнорира присъствието на О’Нийл.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK