Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

When I'm 64

Те са активни, любопитни, усмихнати и динамични. Те пътуват, спортуват, учат чужди езици или ходят на танци. Те са западното поколение 65+, такова, каквото все по-често го виждаме в рекламата от последните години

81-годишната Кармен Дел'Орефиче
81-годишната Кармен Дел'Орефиче
81-годишната Кармен Дел'Орефиче
81-годишната Кармен Дел'Орефиче
Днес рекламите с възрастни лица стават все по-смели, забавни и динамични – отражение на променения начин на живот на поколението, за което в последните години се появиха няколко определения: Silver Surfer, Generation Gold, Silver Ager, Golden Ager, Third Ager, Mid-Ager.

Преди 5 години рекламната кампания на фирма за козметика изненада, привлече вниманието, шокира и... беше запомнена като една от първите, осмелила се да покаже красотата на голото женско тяло. Всъщност уж нищо ново, с единствената разлика, че телата бяха на 54- до 63-годишни дами. Билбордове, принт- и телевизионни реклами представиха естествени, естетично фотографирани жени, чиито тела не отговарят на разпространените идеали в модната индустрия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    2.5 avatar :-P
    2.5
    • - 2
    • + 4

    Рекламистите явно надушИха, че с вдигането на пенсионната възраст и застаряване на населението в Европейксите страни, за тях се откриват нови територии...
    Явно на кастингите освен свежа плът ще дефилира и мат’рял с повече от половинвековна давност!
    :-)

    Нередност?
  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • + 9

    Е, Ринго отдавна е преминал 64-те, Пол е младоженец, значи има живот и след 64. "Половинвековната давност' отдавна не е граница за пълноценен живот, хората започват нови кариери и то успешно. За съжаление в България все още се живее по стереотипи от турско време.

    Нередност?
  • 3
    zumz avatar :-|
    zumz
    • - 6
    • + 3

    Да живее Photoshop!:)

    Напредък по въпроса с качествения живот след 60+ действително има, трудно е да се отрече. Не бива обаче това да се рекламира чрез манипулирани фото-изображения на хора над 60+. Или ако се ползва фотография - следва да бъде без манипулация, цяло тяло голо или само с тънък бански и в едър план - за да могат да се разгледат всички изменения по кожата, външния вид и т. н. Когато видиш такова изображение - на некоя поддържана баба или дедо - ентусиазма леко се поохлажда или изчезва съвсем. Или пък като видиш некоя Шер или Мадона с пич, който може да й бъде внук - ужас!:)

    Напредък, както отбелязах, има, и това е положителна тенденция. Смешно е обаче да чувам или да чета приказки от типа на "60 is the new 40" или "40 is the new 25".

    Не е и никога няма да бъде. Питай някой на 25 дали 60 са новите 40 или пък 40 - новите 25. Тия на 25 знаят най-добре, няма да те лъжат:)

    Нередност?
  • 4
    kyon_kun avatar :-?
    kyon_kun
    • + 2

    Разбира се, че зрялата възраст имя конкурентни предимства като натрупан опит, усвоен алгоритъм за справяне с илюзиите и т.н.. И това, че можем да бъдем активни в по-напреднала възраст, е безусловно постижение на модерната зивилизация.

    Това, което, най-малкото, буди съмнение, е ЕСТЕТИЗАЦИЯТА на напредналата възраст. И на породените от възрастта телесни изменения. Все пак, освен култура, съществува и природа.

    А за твърдението, че възрастта няма значение, Хаджи Генчо го е казал: "Не ще баба печено прасе, защото го няма!"

    Нередност?
Нов коментар