На живо от Ню Йорк
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

На живо от Ню Йорк

На живо от Ню Йорк

Новият сезон с преки радиоизлъчвания от Метрополитън опера започва на 7 декември с участието на българката Соня Йончева

3660 прочитания

Всяка седмица (с малки изключения) в Метрополитън опера се играят седем представления. Неделята е почивен ден, но в събота има два спектакъла – вечерен и обеден (матине). Преките радиопредавания на съботните матинета от МЕТ започват още през 1931 г. и днес са най-дълго оцелялата програма за класическа музика в историята на радиото.

БНР предаде за първи път на живо спектакъл от Ню Йорк на 29 февруари 1992 г., когато със "Севилският бръснар" се отбелязаха точно 200 години от рождението на Росини. Композиторът зевзек е загатнал за своята неординарност още с появата си на този свят – точно на високосния 29 февруари. Помня добре този спектакъл, който записах на касети и след това дълги години въртях на японския касетофон вкъщи. Слушах го не толкова заради доброто изпълнение, колкото заради емоцията да чуваш как 4000 души в залата на "Метрополитън" се заливат от смях на геговете в комичната опера.

Тази година МЕТ започва своя 83-ти радио сезон на 7 декември с "Риголето" на Верди, като в ролята на Джилда ще бъде българката Соня Йончева, а Риголето ще бъде звездата Дмитрий Хворостовски. Програма "Христо Ботев" на БНР ще предава пряко от 19:00 ч. българско време.

Всъщност пловдивчанката Соня Йончева трябваше да дебютира в МЕТ през следващия сезон като Мюзета в "Бохеми", но напредналата бременност на Александра Куржак (бащата е световноизвестният тенор Роберто Аланя) й даде шанс за по-ранна изява. Сигурни сме, че Соня ще се справи добре, защото зад гърба си вече има успешни изяви в "Ковънт гардън" (Мюзета), Парижката опера (Лучия ди Ламермур) и "Арена ди Верона" (Джилда). През 2010 г. тя спечели международния конкурс "Пласидо Доминго", а през 2011 г. я гледахме в прякото предаване от Мадрид на галаконцерта по случай 70-годишния юбилей на испанския тенор.

Другата добра новина е, че през този сезон програма "Христо Ботев" на БНР планира да излъчи пряко от МЕТ още 10 съботни матинета. С по-голям емоционален заряд ще се откроят "Фалстаф" на Верди (14 декември) под ръководството на завърналия се след дълго боледуване музикален директор на театъра Джеймс Ливайн, който дирижира от инвалидна количка (това е неговият 42-ри сезон в МЕТ). "Русалка" от Дворжак (8 февруари) с Рене Флеминг в главната роля. "Андре Шение" на Джордано (12 април) с Марсело Алварес, както и финалът на радиосезона на 10 май с "Пепеляшка" от Росини с участието на Джойс ди Донато.

Всички останали представления, които БНР няма да предава, могат да се слушат по някоя от многобройните чужди радиостанции, излъчващи в интернет. Например Radio 3 на BBC (www.bbc.co.uk/radio3). От тях препоръчвам горещо два спектакъла със суперзвездата Анна Нетребко – "Евгений Онегин" от Чайковски на 18 януари с диригент Валери Гергиев и "Любовен еликсир" от Доницети на 25 януари.

БНР ще предава пряко от Метрополитън опера на...

14 декември – "Фалстаф" на Верди

8 февруари – "Русалка" на Дворжак

1 март – "Княз Игор" на Бородин

15 март – "Вертер" на Масне

29 март – "Сомнамбула" на Белини

5 април – "Бохеми" на Пучини

12 април – "Андре Шение" на Джордано

26 април – "Tака правят всички жени" на Моцарт

3 май – "Пуритани" на Белини

10 май – "Пепеляшка" на Росини

Всяка седмица (с малки изключения) в Метрополитън опера се играят седем представления. Неделята е почивен ден, но в събота има два спектакъла – вечерен и обеден (матине). Преките радиопредавания на съботните матинета от МЕТ започват още през 1931 г. и днес са най-дълго оцелялата програма за класическа музика в историята на радиото.

БНР предаде за първи път на живо спектакъл от Ню Йорк на 29 февруари 1992 г., когато със "Севилският бръснар" се отбелязаха точно 200 години от рождението на Росини. Композиторът зевзек е загатнал за своята неординарност още с появата си на този свят – точно на високосния 29 февруари. Помня добре този спектакъл, който записах на касети и след това дълги години въртях на японския касетофон вкъщи. Слушах го не толкова заради доброто изпълнение, колкото заради емоцията да чуваш как 4000 души в залата на "Метрополитън" се заливат от смях на геговете в комичната опера.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK