С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Неща

7 7 мар 2014, 12:30, 19609 прочитания

Арсеник и нови дантели

Два нови български бранда за ръчно правено бельо си проправят път

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Илюстрация

Хубавото бельо е сред най-важните карти в ръкавите на дама. Всичко останало е въпрос на хитрост и късмет. Това бе един от важните житейски съвети, иначе казано, женски мъдрости, които наследих от майка ми – една вечна красива фея на 90-те години.

А моя приятелка, парижанка, пък веднъж ми сподели, че с нейни дружки си имали хоби – колекционирали ръчно правено луксозно бельо. Дори си организирали дни, в които обикаляли тесните улички и малките магазинчета, за да изберат по нещо за колекцията си. Подобна традиция до скоро трудно можеше да бъде спазена у нас. От няколко седмици обаче път в света на красивото, ръчно изработено по конкретни размери бельо на поносими цени си проправят две нови имена.


Мила Докова

Фотограф: Елена Калпакчиева



MILA Boutique


В ателието на Мила Докова (31) цари прекрасен творчески хаос. Заварвам я с чаша топъл чай в ръка и широка усмивка в малкото й помещение на столичната улица "Гео Милев", където през последните 8 години шие свои модели дрехи. От няколко дни насам започва промотирането и на първата си марка луксозно бельо, добре пазена нейна тайна през последните 2 години. "Истината е, че до последно и майка ми дори не знаеше, че обмислям да шия бутиково бельо по поръчка, разказва тя. "Това беше една моя идея, която планирах, обмислях и за която правех подробен рисърч през последните години. И всичката тази тайнственост бе, за да може бельото ми да няма равно по рода си, да няма плагиатстване на идеите ми", обяснява тя.

Брандът MILA Boutique тепърва стъпва на българския пазар, но от дотук изработените неща, които имам възможност да видя, оставам приятно очарована. На работната маса в ателието се виждат разтворени кутии, а сред подаваща се от тях хартия забелязвам фина дантела, на места украсена с японски перли. През ръцете ми минават жартиери със златисти дръжки, сутиени от белгийска дантела, нежни панделки и други, елегантни детайли. Оказва се, че повечето материали за бельото са купени от Франция, Белгия и Германия, защото в родните кинкалерии "братче, няма нищо, казвам ти, не мога да намеря нищо качествено". Голяма част от материите са внимателно подбирани от самата Мила по време на последната й обиколка из Европа на мотор. Друга част са поръчани онлайн, от доверени доставчици.



Сядаме на по чаша чай и парче черен шоколад, а тя не спира да говори за значението на бельото и как елегантните жени лесно могат да бъдат познати, според бельото, което носят. "Луксозното, шито по поръчка, бельо е не само уникално. То е издръжливо - с годините не се деформира. Ако си купиш качествено, скъпо бельо, при добро стопанисване, дори може да попадне в ръцете на внучките ти", обяснява Мила.

Изработката му не отнема много време, като по думите й не са нужни повече от 20 - 30 минути за долната част. Но пък е нужно изключително внимание и прецизност, защото "говорим за дреха, която трябва да изважда женствеността на показ".

Всъщност Мила наследява усета към модата от майка си Розета, бивш модел и собственик на първата по думите й фирма за бутикови облекла след падането на комунизма в България. "Майка ми и баба ми могат да шият фантастично. Те са сред най-добрите шивачи - от тях съм научила най-големите тайни в занаята. От малка съм била все в ателие - това на майка ми. Все сред опитни шивачи и технолози. Това бе моят свят, от който се вдъхновявах и се учих", разказа тя.

В началото интересът й да шие се разпалва поради липсата на избор на хубави, качествени дрехи у нас. "Дори шивачите не можеха да ме разберат какво искам и така започнах да си шия сама", допълни тя. Така попада в ТПК "Димитър Благоев", където минава през четири обучения за по три месеца. Малко преди обученията си в шивашкия комплекс кандидатства, за да я приемат право, но скоро разбира, че това поприще далеч не е за нея. "Винаги съм имала сантимент към хубавите дрехи и към еротичното бельо. Предполагам, винаги съм искала да се занимавам точно с това и дори за миг не съжалявам, че поех по този път."

Скоро бельото под марката MILA Boutique ще може да се купи и онлайн. В момента тече трескава подготовка по изграждането на онлайн магазин, от който клиентите ще могат да поръчват бельо по техни точни размери, а ако не са доволни, лесно да го върнат. Засега всеки жалещ може да разгледа част от моделите й в ателието й.

Цените на този етап се уточняват, но ще отговарят на стандартите за висок клас бельо. Идеята на Мила е в бъдеще да намери златната среда и да започне да предлага луксозно бельо, изработено от вносни материи, но на достъпни цени.

За пръв път брандът ще бъде представен на събитието Seven Muses на 8 март от 13:00 до 20:00 ч. в бар Habitat
Ателието на Mila Boutique се намира на ул. "Гео Милев" 4, София.
Част от изделията на бранда могат да бъдат видени във Facebook страницата: https://www.facebook.com/pages/MILA-boutique
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

24 яну 2020, 3239 прочитания

Яж, снимай и споделяй Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

17 яну 2020, 3112 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Ухания за пролетни състояния

Най-голямата сила на един аромат е, че създава спомени. От това как ще го изберем, как го носим и какво го оставяме да говори, зависят още ненаписаните ни лични истории.

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10