Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Неща

3 20 юни 2014, 17:20, 4711 прочитания

Историята на О

Иван Христов - авторът на логото на One Design Week 2014 - Nomad

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Фотограф: Михаил Новаков

Сайтът на Иван Христов (fontan2.com) разкрива впечатляващо портфолио от проекти и клиенти, за които графичният дизайнер е работил. Той е завършил специалност плакат в Националната художествена академия в София. "Взел съм много от там, но най-вече съм се обучавал и развивал в работни/бойни условия и лични експерименти", коментира той. С графичен дизайн започва да се занимава в средата на 90-те, като към края им разбира, че "нещата започват да стават".

"Има някакъв вид минимализъм в работата ми – с малко неща да кажа повече. Не го търся специално и нарочно – просто такъв е начинът ми на графично изразяване. Зад това "малко" обаче стои много, много труд и време", обяснява Иван. Казва, че няма любим проект, защото не може да ги разделя по този начин, но например в този момент най-актуален е One Design Week 2014 – Nomad и допълва - "като цяло лого дизайнът, типографията и всякакви експерименти между двете са нещата, които ми носят най-голямо удовлетворение".

Илюстрация



Любимото му изразно средство са логотипите ("лого, направено чрез третиране на шрифта, без отделен знак/марка към него"). Няма любими шрифтове - "възможно е да използвам някои повече от други, но няма тенденция в това. Понякога, за да избера един, преглеждам хиляди." Не се влияе от тенденциите - "не трябва да се залита много по дизайн модите, защото бързо ставаш демоде, а това не е добре", и се отнася без притеснение към свиването на пазара на печатните медии и издания за сметка на интернет базираните проекти - "сега виждам все повече "типография" и разнообразие в сайтовете".

Ако има възможност поне за ден да бъде на мястото на известен дизайнер, това ще е Herb Lubalin заради цялостното му творчество. А съветът му към начинаещите графични дизейнери е да обичат работата си, да са искрени към това, което правят. "Работата на графичния дизайнер изисква много труд и време."



www.fontan2.com
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Календар и домашно кино Календар и домашно кино

19-25 януари

19 яну 2018, 1469 прочитания

Истории от двете Америки Истории от двете Америки

Досега неизлизали на български разкази на Труман Капоти и Кларис Лиспектор

19 яну 2018, 1547 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Петият елемент

САЩ

Бавни Държавни Железници

До началото на март 80 жп гари, или 1/3 от всички, трябва да продават билети в реално време. Системата обаче напредва изключително бавно

Какво да направим с общинските болници

Те са силно задлъжнели, изпълняват предимно социална функция и нямат ресурс да се издържат, решението е в изграждане на добра спешна помощ и връзки с областните болници

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Портрет на художника като номад

Борис Праматаров за това как различните градове променят артиста

Кино: Формата на душата

Реалността е красив и страшен сън във "Формата на водата" на Гийермо дел Торо

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 20.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Онлайн продажбите в България са близо 580 млн. лв. през 2017 г.

Емисия

DAILY @7AM // 23.01.2018 Прочетете