Историята на О

Историята на О

Иван Христов - авторът на логото на One Design Week 2014 - Nomad

5980 прочитания

© Михаил Новаков


Сайтът на Иван Христов (fontan2.com) разкрива впечатляващо портфолио от проекти и клиенти, за които графичният дизайнер е работил. Той е завършил специалност плакат в Националната художествена академия в София. "Взел съм много от там, но най-вече съм се обучавал и развивал в работни/бойни условия и лични експерименти", коментира той. С графичен дизайн започва да се занимава в средата на 90-те, като към края им разбира, че "нещата започват да стават".

"Има някакъв вид минимализъм в работата ми – с малко неща да кажа повече. Не го търся специално и нарочно – просто такъв е начинът ми на графично изразяване. Зад това "малко" обаче стои много, много труд и време", обяснява Иван. Казва, че няма любим проект, защото не може да ги разделя по този начин, но например в този момент най-актуален е One Design Week 2014 – Nomad и допълва - "като цяло лого дизайнът, типографията и всякакви експерименти между двете са нещата, които ми носят най-голямо удовлетворение".

Любимото му изразно средство са логотипите ("лого, направено чрез третиране на шрифта, без отделен знак/марка към него"). Няма любими шрифтове - "възможно е да използвам някои повече от други, но няма тенденция в това. Понякога, за да избера един, преглеждам хиляди." Не се влияе от тенденциите - "не трябва да се залита много по дизайн модите, защото бързо ставаш демоде, а това не е добре", и се отнася без притеснение към свиването на пазара на печатните медии и издания за сметка на интернет базираните проекти - "сега виждам все повече "типография" и разнообразие в сайтовете".

Ако има възможност поне за ден да бъде на мястото на известен дизайнер, това ще е Herb Lubalin заради цялостното му творчество. А съветът му към начинаещите графични дизейнери е да обичат работата си, да са искрени към това, което правят. "Работата на графичния дизайнер изисква много труд и време."

www.fontan2.com

Сайтът на Иван Христов (fontan2.com) разкрива впечатляващо портфолио от проекти и клиенти, за които графичният дизайнер е работил. Той е завършил специалност плакат в Националната художествена академия в София. "Взел съм много от там, но най-вече съм се обучавал и развивал в работни/бойни условия и лични експерименти", коментира той. С графичен дизайн започва да се занимава в средата на 90-те, като към края им разбира, че "нещата започват да стават".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Капитал: Light

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.


3 коментара
  • 1
    alighieri avatar :-?
    alighieri

    Пише се "оттам", а не "от там."

  • 2
    izabell avatar :-|
    izabell

    Имa нещо шептящо в работата на грaфичния дизaйнер,особено отрaзено в етикет или лого.За етикетa би трябвало да сме по -претенциозни за да имa дълъг живот,а не дa ни изненaдa
    сaмо в началото и после да го зaхвърлим.

  • 3
    shumkar avatar :-|
    shumkar

    Историята на О, или "L'histoire d'O"- заглавието на един популярен френски еротичен филм от 70-те години.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Домашно кино

Домашно кино