Дотук добре

Дотук добре

Визионерската креативност на Жан-Пол Гуд и Дейвид Линч в музея на Исей Мияке в Токио

2850 прочитания

Когато през 2009 г. от списание V Magazine решават да сложат на корицата на своя 57 брой Грейс Джоунс, те договарят за фотосесията и интервюто Жан-Пол Гуд. Срещата между иконичната диско звезда от 80-те години и известния графичен дизайнер и арт директор десетилетия по-късно е повече от чиста носталгия. Гуд не само създава и затвърждава силно разпознаваемия стил на Грейс Джоунс, но е и баща на сина й Пауло.

"Качих се в асансьора и колената ми започваха да омекват, странно усещане. Преди да стигна до студиото ти, спрях по средата да се съвзема. Когато влязох през вратата, се опитах да замаскирам чувствата си", спомня си в интервюто Гуд началото на професионалната връзка с Джоунс през 1977 г., която скоро прераства и в лична. Въпреки че двамата се разделят след няколко години, те запазват добри отношения. Сега част от сътрудничеството между двамата може да се види в изложбата Image Makers в 21_21 Design Sight в Токио до 5 октомври.

Жан-Пол Гуд се свързва с японския моден дизайнер Исей Мияке, създател през 2007 г. на музея, служещ и като изследователски център, с предложение да покажат неговото творчество. Като почитател на работата му Мияке веднага се съгласява, но двамата решават да обогатят експозицията с творби и на други артисти. Общото между тях е не само мултидисциплинарният им подход и "безкрайната им креативност", но и липсата на "страхове и ограничения" в работата им на терена на модата, пърформънса, дизайна, театъра и киното.

В селекцията са включени фотографии, илюстрации, рисунки, видеоинсталации и скулптури на артисти като кинорежисьора Дейвид Линч, театралния постановчик Робърт Уилсън, авангардния дизайнер Норитака Татехана, композитора Юн Мияке. "Не би трябвало да се поставят дефиниции на дизайна и изкуството. Истински се нуждаем от неконвенционални идеи освободени от износените начини за изразяване, които излизат извън границите на отделните дисциплини", казват организаторите.

Изложбата Image Makers в 21_21 Design Sight в Токио до 5 октомври.

Когато през 2009 г. от списание V Magazine решават да сложат на корицата на своя 57 брой Грейс Джоунс, те договарят за фотосесията и интервюто Жан-Пол Гуд. Срещата между иконичната диско звезда от 80-те години и известния графичен дизайнер и арт директор десетилетия по-късно е повече от чиста носталгия. Гуд не само създава и затвърждава силно разпознаваемия стил на Грейс Джоунс, но е и баща на сина й Пауло.

"Качих се в асансьора и колената ми започваха да омекват, странно усещане. Преди да стигна до студиото ти, спрях по средата да се съвзема. Когато влязох през вратата, се опитах да замаскирам чувствата си", спомня си в интервюто Гуд началото на професионалната връзка с Джоунс през 1977 г., която скоро прераства и в лична. Въпреки че двамата се разделят след няколко години, те запазват добри отношения. Сега част от сътрудничеството между двамата може да се види в изложбата Image Makers в 21_21 Design Sight в Токио до 5 октомври.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Капитал: Light

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал