

Ивайло Харалампиев

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Когато през 1996 г. фотографът Мартин Шьолер решава да отвори собствено студио след три години асистиране на Ани Лeйбовиц, той не предполага, че скоро ще бъде изправен пред фалит. Неговите по-интимни и минималистични портрети в съвсем близък план не се радват на добър прием в ерата на икономическия бум, когато на мода са именно зрелищните фотосесии като тези на Лeйбовиц, снимани често с бюджети от по няколкостотин хиляди долара. За да задоволи нейното желание да покаже героите си в най-добра светлина – в буквален и преносен смисъл, Шьолер прекарва понякога със седмици, правейки тестове. Така открива флуоресцентно осветление, което по-късно използва за собствените си портрети.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове