С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Неща

1 23 яну 2015, 15:05, 3537 прочитания

Сладка награда

Nendo черпят с шоколадови бонбони за наградата си за най-добър дизайнер на интериорното изложение Maison&Objet в Париж

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За да отбележи избирането му за дизайнер на годината на най-известното интериорно изложение Maison&Objet 2015 в Париж (от 23 до 27 януари) японската компания Nendo ще почерпи с шоколадови бонбони в създадения от бранда специален chocolatexture lounge в Hall 8 F1-G2.

Висотата на наградата им и собствената им траектория предполага по-специални усещания и далеч по-различни от получените от обикновени шоколадови бонбони. За разлика от най-често използваните параметри като процент и произход на какаото и производствени технологии авторите се фокусират върху формата и дизайна.

Целта им е по този начин да покажат какво на практика означава дизайн на често обикновени неща като бонбони. Всички девет бонбона с еднакъв размер 26х26х26 милиметра имат различна форма и са кръстени на японски израз, изразяващ различен вид повърхност. "Тубу-тубу" са шоколадови капки, "субе-субе" са максимално гладки бонбони. "Горо-горо" представлява четиринадесет свързани куба. Самото название на лейбъла Nendo означава "моделиране на глина".


Шоколадовият лаундж на международното изложение не е кафене, нито изложба или инсталация, а място, на което човек да "опита" Nendo чрез петте сетива, казват от компанията. Там се показват мебели, създавани от компанията през последните няколко години за производители като Cappellini, Desalto, Moroso, Glas Italia. Те са персонализирани цветово, за да наподобяват шоколад. Другото общо между тях, по думите на домакините е, че предоставят "меко разтапящо усещане". Над две хиляди алуминиеви тръби създават представата за голяма разгръщаща се шоколадова вълна. Цената на бонбоните, които се продават само на изложението, е 20 eвро за опаковка от три и 50 евро за тази от девет броя.

Сладка награда


Nendo създава графичен, индустриален и продуктов дизайн, архитектура, мебели и интериори. Те са силно повлияни от японските естетически традиции. "Идеалният дизайн е този, който може да бъде обяснен на малко дете по телефона. Ако му хареса, значи е добър. Не става въпрос за форми, материали и цветове, а за самата идея и силната история зад нея. Понякога японският минимализъм може да се окаже прекалено студен, а аз смятам, че трябва да има топлота и приветливост в дизайна.

Думата function съдържа думата fun. Силно вярвам в тези моменти на щастие, изненада, чувството за хумор, които дизайнът предоставя", казва роденият през 1977 г. в Торонто дизайнер на Nendo Оки Сато. А идеите за често награждаваните му продукти му идват, докато разхожда кучето си, пие всекидневното си кафе или обядва.



www.nendo.jp
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Водещата марка в козметиката за коса Redken вече и на българския пазар Водещата марка в козметиката за коса Redken вече и на българския пазар

Компанията, собственост на L’Oréal, предлага професионални продукти за мъже и жени

18 окт 2019, 1038 прочитания

В Белград, на чисто 1 В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

11 окт 2019, 2445 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Модерна фамилия

Барселона добави към атракциите си най-голямата концентрация на модернизъм в света

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10