Анимирай ми овца

В бристолската филмова фабрика "Аардман анимейшънс" при създателите на "Овцата Шон"

"Аардман анимейшънс" е едно от най-успешните филмови студиа в Европа и автор на комерсиални и критически хитове като "Бягството на пилето", "Уолъс и Громит: Проклятието на заека" и "Пиратите! Банда неудачници". Марко Марков разказва за своето посещение в студиото и срещата си със създателите на новото анимационно приключение "Овцата Шон: Филмът".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    e_mil avatar :-|
    tamada
    • - 1
    • + 2

    Цитат: "... голямо табло, при вида на което всеки външен за продукцията човек би останал безкрайно смутен..."

    Тц! Чак всеки не. Сериозно ли мислите, че цял свят плъзга пръсти по таблетите? Явно в "А плюс синема" не сте снимали сериали и затова гледате с объркани погледи. Там докато се пише един епизод, друг се подготвя за снимки, трети се снима, четвърти се монтира, а пети се финализира и експортва към клиента. И доста хора от екипа всъщност носят по няколко епизода в главата си. Затова е много важно да не се объркват и да имат графика на видно място, а не всеки път да бъркат в смартфона за да проверят кое какво беше.

    При стоп-моушън анимацията пък е още по-рисково (независимо дали се прави сериал или пълнометражен филм), защото сцените се снимат на множество сетове едновременно - иначе при тия темпове ще отече работата. И от време на време се случва даден работник да замества свой колега в друг екип, където снимат друга постановка, или други герои, при други срокове. Та таблото помага да не се изгуби човек. Другата му голяма полза е, че с един поглед можеш да обхванеш много информация. Накратко - много по-бързо се работи с него, отколкото с таблет.

    И въобще на хартията не и свършват батериите; екранът и се вижда почти еднакво добре и на ярко слънце и на свещи; не се налага да я гасиш при нощни снимки, щото не хвърля паразитна светлина; не я хващат вируси; не се чупи като я изпуснеш и не спира работа като я навали дъждът. Затова и на терените в игралното кино все още се ползва хартия... ама то един маркетинг мениджър отде да ги знае тия неща?

    Нередност?
Нов коментар