Анимирай ми овца

В бристолската филмова фабрика "Аардман анимейшънс" при създателите на "Овцата Шон"

"Аардман анимейшънс" е едно от най-успешните филмови студиа в Европа и автор на комерсиални и критически хитове като "Бягството на пилето", "Уолъс и Громит: Проклятието на заека" и "Пиратите! Банда неудачници". Марко Марков разказва за своето посещение в студиото и срещата си със създателите на новото анимационно приключение "Овцата Шон: Филмът".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Капитал: Light

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.


1 коментар
  • 1
    e_mil avatar :-|
    tamada

    Цитат: "... голямо табло, при вида на което всеки външен за продукцията човек би останал безкрайно смутен..."

    Тц! Чак всеки не. Сериозно ли мислите, че цял свят плъзга пръсти по таблетите? Явно в "А плюс синема" не сте снимали сериали и затова гледате с объркани погледи. Там докато се пише един епизод, друг се подготвя за снимки, трети се снима, четвърти се монтира, а пети се финализира и експортва към клиента. И доста хора от екипа всъщност носят по няколко епизода в главата си. Затова е много важно да не се объркват и да имат графика на видно място, а не всеки път да бъркат в смартфона за да проверят кое какво беше.

    При стоп-моушън анимацията пък е още по-рисково (независимо дали се прави сериал или пълнометражен филм), защото сцените се снимат на множество сетове едновременно - иначе при тия темпове ще отече работата. И от време на време се случва даден работник да замества свой колега в друг екип, където снимат друга постановка, или други герои, при други срокове. Та таблото помага да не се изгуби човек. Другата му голяма полза е, че с един поглед можеш да обхванеш много информация. Накратко - много по-бързо се работи с него, отколкото с таблет.

    И въобще на хартията не и свършват батериите; екранът и се вижда почти еднакво добре и на ярко слънце и на свещи; не се налага да я гасиш при нощни снимки, щото не хвърля паразитна светлина; не я хващат вируси; не се чупи като я изпуснеш и не спира работа като я навали дъждът. Затова и на терените в игралното кино все още се ползва хартия... ама то един маркетинг мениджър отде да ги знае тия неща?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал