Ситният шрифт под лупа
Млади юристи представят на разбираем език общите условия на компании и сигнализират за промените по тях
Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
"Когато последния път сключих договор с мобилен оператор, не ми дадоха да прочета какво точно подписвам, тъй като всичко беше на компютъра на служителя, а аз трябваше да се разпиша на тъчпад. След няколко минути спорене с въпросния служител успях да го накарам да принтира договора. Той с хиляди физиономии и пъшкания ме остави да прочета текста и общите условия по него, след което сложих подписа си на хартията, а не на тъчпад. Точно в такива моменти си мисля, че проект като нашия си заслужава", разказва Владислав Герасимов, доброволец в проекта www.dogovor.at. Целта на съвсем скоро стартиралата инициатива е да запознава потребителите с общите условия на по-големите компании на достъпен език.
Основателят на проекта – 24-годишният правист Георги Държанлиев, споделя: "Ще оборим една от най-големите заблуди в целия свят: "Прочетох и се съгласявам с общите условия" - заблуда, защото всъщност почти никой не ги чете. Ние четем условия на редица компании и ги "превеждаме" на достъпен неюридически език, често и в хумористичен стил, за да ги направим по-популярни." Според него така хората ще започнат да се запознават по-често с правата и задълженията си. Екипът им се позовава на изчисления, че средното време за четене на условията е 30 минути и очевидно на никого не му се отделя толкова време и не му се занимава. "Най-честият проблем е, че договорите се подписват и когато се стигне до проблем, всички се сещат, че въобще не знаят на какви задължения са се съгласили."
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Евала на тези млади хора!
Браво, много от фирмите са меко казано некоректни. Има и друго, докато съдът не започне да работи, много хора ще смятат договорите за бошлаф. Трябва да се гради и правна култура.
Чудесна идея. Поздравления. Дано останете така коректни и когато отидете да работите за някоя голяма компания, която ползва договорите да мами клиентите си.
Браво! Много добра идея!
Не съм юрист, но имам точно същият опит от последният път, когато отидох с майка ми, да си продължи пакета домашен телефон + интернет, голямо убеждаване и мръщене беше от служителя, но докато не се съгласи да разпечата и върху хартия да се подпише договора + подпис и печат на нашият екземпляр. Тези тъчпадове за подписване са ми много съмнителни. Ако не се бяха съгласили, бях готов да сменяме доставчика. Просто отстоявайте правата си.
Плекрасно!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.