С една идея повече

Един възможен извод от рекламния фестивал в Кан

Фестивалът в Кан е най-бляскавият форум в годишния календар на световните рекламни агенции и техните могъщи клиенти. Представете си нещо като филмовия фестивал в Кан, оскарите и финала на "Супербоул" в едно: две седмици на непрекъснато облъчване с най-мощните и ефектни рекламни послания на годината, презентации на водещите творчески умове в света и фантастични партита, в организирането на които са вложени повече оригиналност, усилия и бюджети, отколкото в цялата рекламна индустрия на една малка европейска държава по избор.

А сега си представете нещо съвсем друго. Защото в общия (умопомрачителен) брой на заявените, номинирани и наградени рекламни послания през 2015 г. имаше необичайно много неща, направени, образно казано, с пет лева. Някои от най-големите клиенти в света, които са свикнали да хвърлят десетки милиони за изпълнението на рекламната си кампания и стотици милиони, за да я покажат необходимия брой пъти на целевата си група, бяха избрали необичайно елегантен и коварен път до сърцата на потребителите. В някакъв смисъл – с цялата условност на възможността изобщо да се правят изводи за тенденции в рекламата на базата на това, което е отличено в Кан – 2015-а беше годината на нормалните неща, истинските кампании за истински клиенти и "триумфа на идеята над бюджета" (посланието на българския рекламен фестивал ФАРА тази година). А това е обнадеждаващо, защото показва как всеки – в един много тесен смисъл на думата "всеки", разбира се – може да направи нещо хубаво.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал