С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Неща

17 юли 2015, 16:08, 3128 прочитания

С една идея повече

Един възможен извод от рекламния фестивал в Кан

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Фестивалът в Кан е най-бляскавият форум в годишния календар на световните рекламни агенции и техните могъщи клиенти. Представете си нещо като филмовия фестивал в Кан, оскарите и финала на "Супербоул" в едно: две седмици на непрекъснато облъчване с най-мощните и ефектни рекламни послания на годината, презентации на водещите творчески умове в света и фантастични партита, в организирането на които са вложени повече оригиналност, усилия и бюджети, отколкото в цялата рекламна индустрия на една малка европейска държава по избор.

А сега си представете нещо съвсем друго. Защото в общия (умопомрачителен) брой на заявените, номинирани и наградени рекламни послания през 2015 г. имаше необичайно много неща, направени, образно казано, с пет лева. Някои от най-големите клиенти в света, които са свикнали да хвърлят десетки милиони за изпълнението на рекламната си кампания и стотици милиони, за да я покажат необходимия брой пъти на целевата си група, бяха избрали необичайно елегантен и коварен път до сърцата на потребителите. В някакъв смисъл – с цялата условност на възможността изобщо да се правят изводи за тенденции в рекламата на базата на това, което е отличено в Кан – 2015-а беше годината на нормалните неща, истинските кампании за истински клиенти и "триумфа на идеята над бюджета" (посланието на българския рекламен фестивал ФАРА тази година). А това е обнадеждаващо, защото показва как всеки – в един много тесен смисъл на думата "всеки", разбира се – може да направи нещо хубаво.

Край на общите приказки, следват няколко примера.

"Unskippable за застрахователната компания Geico
(рекламна агенция The Martin Agency, награда "Гран при" в категорията филмова реклама):


Безобразно рекламна ситуация (семейство на масата); докато сервира храната, майката казва: "Не благодарете на мен, благодарете на спестяванията ни"; всички замръзват с широки усмивки на лицето си... и остават така до края на рекламата (снимана в един кадър, с четири актьори и едно куче, в една кухня). Бодър мъжки глас зад кадър обяснява, че не можеш да прескочиш тази реклама, защото тя вече е свършила – застрахователната компания си е свършила работата.
 
Interception за Volvo (Grey New York, сребро за реклама в социалните мрежи):
Паузите за реклама в прякото излъчване на финала на "Супербоул" са традиционна арена за състезание между най-бомбастичните реклами на автомобили, насочени към (предимно) мъжката аудитория на американския футбол. Докато всички останали си мерят бюджетите, Volvo раздава коли на хората, номинирани от своите приятели и близки в twitter, но само при едно условие – да бъдат номинирани по време на излъчването на реклама на автомобил по телевизията. Резултатът: милиони хора гледат в телефоните си вместо в рекламите на конкуренцията.

С една идея повече


Taste the Translation за езикови школи Elan (J. Walter Thompson Amsterdam, сребро в онлайн видео):
Рекламата демонстрира нагледно разликата между това да знаеш чужд език и да използваш Google Translate. Една и съща рецепта за суши се превежда от японски на английски с програмата на Elan и тази на Google. Хора със завързани очи изяждат резултата. (Който във втория случай е абсурден заради буквалния машинен превод.)
 
Clever Buoy за мобилен оператор Optus (M&C Saatchi, злато в брандирана технология):
Повечето мобилни оператори в света все още си мислят, че е достатъчно да осигурят покритие на мрежата си на плажа. Не и Optus. Според тях "достатъчно" означава да монтираш на австралийското крайбрежие мрежа от интелигентни шамандури, които сигнализират на най-близкия спасителен пост, когато до тях се приближи акула, така че хората да излязат от водата.

С една идея повече


"Proudly Seeking Pleasure за сладоледи Magnum (Lola Lowe & Partners, злато в категорията филмова реклама):
Добре де, тази не е точно евтина. Но е особено ярък пример за това, че може да се направи реклама за сладолед с употреба на продукта във всеки кадър, която да се отличава от всички останали – просто като имаш топките, да използваш транссексуални хора за модели. 2015-а сме, все пак.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Моя страна, моя Южна Корея Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

21 фев 2020, 896 прочитания

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата "Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

20 фев 2020, 1373 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
В зряла възраст

35 години, 337 броя и над 400 корици маркират пътя на едно от най-известните английски списания за мода, стил и поп ултура – i-D. По този повод - 35 факта от неговата история

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10