
"Проектът помага хубавите български филми да бъдат преоткривани със средствата на съвременния графичен дизайн. Чрез него се възобновява интересът към стойностното наше кино, независимо кога е правено то", казва Анна Симеонова, графичен дизайнер с диплома по плакат и визуална комуникация, съосновател на проекта и куратор на събитието. "От друга страна, чрез киното зрителят се приобщава и към достойнствата на доброто плакатно изкуство. А добрият плакат е авторски и е този, който хваща окото. Още по-добрият – който хваща сърцето. А най-добрият – и двете. И искаш да го имаш за себе си."
На снимката: Плакат на "Опасен чар" от Анна Симеонова.

На снимката: Плакат на Анна Симеонова

На снимката: "Козият рог" според Иван Газдов.

На снимката: "Мисия Лондон" според Ясен Згуровски

На снимката: "2001: Космическа Одисея" на Кубрик според Мариян Дзин.



На снимката: Плакат на "Господин за един ден" от Марио Иванов.

Благодарим ви, че четете Капитал!
Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Плакатите на "Опасен чар" и "Осъдени души" ме впечатлиха - с помощта на графиката са предадени осн. конфликти и теми във филмите, което е истинско майсторство.