E-лектрификация
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

E-лектрификация

E-лектрификация

Volkswagen e-Golf е добре познатият ни хечбек, но адаптиран за бъдещето

3906 прочитания

Става за: търсещите имидж

Не става за: междуградски пътувания

Вместо него: Kia Soul EV, Renault ZOE, Nissan Leaf

Ще го обичате, защото: е адски спестовен манипулатор
Двигател: eлектрически

Батерия: литиево-йонна

Мощност: 115 к.с./85 кВт

Въртящ момент: 270 Нм при 0 об./мин.

Тегло: 1538 кг

Ускорение: 0-100 км/ч: 10.4 сек.

Максимална скорост: 140 км/ч

Максимален пробег: от 130 до 190 км

Време за зареждане: между 6 и 10 часа

Емисии CO2 на км: 0 г

Цена (базова): 71 815 лв.
ЕCO+

От сензорния дисплей на таблото можете да изберете режим на движение ECO+, който намалява ускорението и максималната скорост, но пести електроенергия и увеличава ефективността
LED

е-Golf разполага с изцяло светодиодно осветление, което има по-ниска консумация на електроенергия и има много по-висока светлинна ефективност

Електромобилите вече не са научна фантастика. Те са тук и сега и отдавна е време да спрем да си затваряме очите, преструвайки се, че нямат никакво значение. Volkswagen e-Golf е чудесен повод да забравим традициите, без да се отричаме от тях. Това е същият онзи Golf, който от години е лидер на пазара в своя сегмент. Само че сега той има електромотор. Оттам идва и новата буква в името.

Задвижването е изцяло електрическо. Странното е, че колата не се пали с бутон, а със стандартен ключ. Когато го завъртите надясно, е-Golf е готов за потегляне, само че за това не свидетелства нищо повече от мърдането на стрелките на таблото. Липсва какъвто и да е звук.

Като усещане e-Golf е класически електромобил. Максималният въртящ момент е наличен мигновено, което кара гърба ти да залепне за облегалката. Иначе казано, колата може да бъде карана динамично, но едва ли някой би си я купил, за да прави точно това с нея. Когато се шофира бързо и агресивно, батерията на e-Golf се изчерпва осезаемо по-бързо, което те кара да се замислиш дали ще успееш да стигнеш до крайната си дестинация, където се намира така бленуваният електрически контакт. Приемете го като един вид автоконтрол. Разумът ви ще надделее и страстите бързо ще освободят място на здравия прагматизъм.

Зареждането може да бъде извършено по два начина: от специализирана зарядна станция или от стандартен изход на електрическата мрежа. В първият случай батерията се зарежда много по-бързо – за около два часа, но нека се концентрираме в зареждането в домашни условия.

От Volkswagen са се сетили за нещо много хитро. Нарича се нощна тарифа. Когато се приберете от работа и вкарате своя e-Golf в гаража, веднага можете да го включите в контакта с помощта на фабричното зарядно, НО без то да започне за зарежда батериите. Чрез интерфейса на мултимедийната система в интериора можете да зададете желан час, когато електричеството да потече по кабела и да "енергизира" литиево-йонният акумулатор. Така няма да ви се налага да се връщате в гаража по тъмно, за да се възползвате от по-ниската цена на електроенергията. А на сутринта сте готови за тръгване и имате на разположение около 180 - 190 километра.

В реалния живот, без да се съобразявате твърде много с потреблението на ток, можете да изминете около 150 километра с едно зареждане на батериите. На практика това означава, че трябва да приемем e-Golf за строго градски автомобил.

Освен стандартните позиции на скоростния лост Volkswagen e-Golf разполага с още една. Тя е обозначена с буквата B и когато шофирате в този режим, колата се опитва да дозареди сама батерията, докато се движите. Това се случва в режим на спиране и при спускане по наклон, когато кинетичната енергия от спирачките и задвижващия тракт се преобразува в електричество, което зарежда батерията в движение. В този случай колата отново ви манипулира психически, защото всеки собственик на електромобил обича да вижда как оставащите му километри растат, а не намаляват, въпреки че той се движи.

Системата има две интересни черти. Първата е, че когато сте в режим B и вдигнете крака си от педала на газта, защото в далечината светофарът свети в червено, системата автоматично оказва известно съпротивление, за да произведе допълнителна електроенергия. Така, ако се движите с разумна скорост, почти няма да имате нужда да натискате спирачката, което пък означава, че разходите ви за накладки и спирачни дискове биха били доста малки в дългосрочен план. Вторият интригуващ момент е, че когато се движите по дълъг булевард с наклон надолу, можете да поддържате скорост от 80 км/ч, като същевременно произвеждате, а не изразходвате ток. Започвате да осъзнавате, че се превръщате в една малка подвижна електроцентрала. Честито.

Става за: търсещите имидж

Не става за: междуградски пътувания

Вместо него: Kia Soul EV, Renault ZOE, Nissan Leaf

Ще го обичате, защото: е адски спестовен манипулатор

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    emilm13 avatar :-?
    emilm13

    Сравнен с Тесла изостава с 8-10 г. и по характеристики, и по пробег! Интересно как е като цена?

  • 2
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    апа у перник че почнат да го тюнват с електростаниция на кюмур у багажнико...

  • 3
    nogica avatar :-|
    nogica

    До коментар [#1] от " emilm13 ": До коментар [#1] от " emilm13 ": 71000lv =35000e,по добре тесла

  • 4
    nogica avatar :-|
    nogica

    До коментар [#1] от " emilm13 ": До коментар [#1] от " emilm13 ": 71000lv =35000e,по добре тесла


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK