Женският поглед

Успешните ни филми тази година са най-вече на жени режисьори. Какво е специфичното, което влагат, и има ли пред тях по-различни предизвикателства

Българската драма "Безбог" на Ралица Петрова се превърна в един от най-големите успехи на съвременното българско кино, като спечели "Златен леопард" в Локарно и Специалната награда на журито в Сараево. И на двата фестивала филмът взе награда и в категорията за най-добра актриса – дебютиращата пред камерата Ирена Иванова като живеещата в разрез със себе си главна героиня, която работи в дом за възрастни и търгува с личните им документи.

Но "Безбог" е и поредният добре приет български филм от жени режисьори, често с първи пълнометражни продукции. През последните месеци международно отличени бяха "Жалейка" на Елица Петкова и "Жажда" на Светла Цоцоркова. Иглика Трифонова откри "София филм фест" с "Прокурорът, защитникът, бащата и неговият син". Българското присъствие в Сараево се допълни с документалния "Звярът е още жив" на дуото Мина Милева и Весела Казакова, които преди това направиха "Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС" – филм с дълъг и успешен фестивален живот. В Локарно "Безбог" беше до "Слава" на създателите на "Урок" Кристина Грозева и Петър Вълчанов, които впоследствие спечелиха голямата награда на фестивала Avvantura в Хърватия и приза за най-добър актьор (Стефан Денолюбов).


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал