Pirelli ала Холивуд
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Pirelli ала Холивуд

Pirelli

Pirelli ала Холивуд

Известният моден фотограф Питър Линдберг снима календара за 2017 г. за трети път

20675 прочитания

Pirelli

© Pirelli


Ако календарът Pirelli беше десерт в изискан ресторант, всяка година щеше да се поднася в менюто като шедьовър на гост-готвач с интересни съставки, подчинени на артистична концепция, и със завладяващ послевкус. Ефектът на календара на компанията - производител на автомобилни гуми, е подобен, като добавим и прилагането на доказалата стопроцентовия си успех във времето рецепта: красиви жени, добър фотограф и варираща през годините еротика – от нежна и романтична (проявяваща се най-вече сред изданията, заснети от фотографките Сара Муун и Ани Лейбовиц) до фешън поетиката на Питър Линдберг, който пое щафетата от миналогодишния фотограф на календара, Ани Лейбовиц.

За трети път един от любимите фотографи на списание Vogue и Vanity Fair застава зад обектива за календара, появил се за първи път в далечната 1963 г. като рекламен носител – бонус за лоялни клиенти на компанията Pirelli. След като през 1996 г. творческият екип на компанията и поканеният за първи път като фотограф Питър Линдберг избират за декор пустинен пейзаж в Калифорния, а през 2002 г. залагат на "Парамаунт студио" в Лос Анджелис, за предстоящото издание избират пет локации – Берлин, Лондон, Лос Анджелис, Ню Йорк и малкия град на север от Париж, Ле Туке.

Според онлайн изданието Women's Wear Daily две са причините, поради които германският фотограф Питър Линдберг – любимец на Холивуд и на модния свят, е приел поканата за трети път. Първата – колекционерското издание отдавна не е онова, което е било в началото – бонус за почитатели на високите скорости с красиви и, обикновено, голи момичета на високи токчета. Втората е, че според Линдберг Pirelli сами променят едно от основните си правила – един и същ фотограф да не може да снима повече от два пъти.

"В изданието от 2002 г. използвахме добре познатата формула – красиви и голи момичета, което на този етап намирам за нещо много скучно. Затова за календара за 2017 г. залагаме на таланта, който е много по-важен от определени части на тялото." Талантът, който на страниците на предстоящото издание проговаря с един прецизен списък от любими актриси, сред които ненадейно се промъква и името на една преподавателка в Московския университет, специалност политическа теория, Анастасия Игнатова.

Според публикация на онлайн изданието The Moscow Times основната причина Игнатова да попадне сред актриси като Никол Кидман, Робин Райт и Кейт Уинслет е, че е снаха на управляващия директор на компанията Rostec – Сергей Чемезов, съсобственик в една от компаниите, инвестираща заедно с Pirelli в местния клон на Pirelli Русия. Според "Ведомости" инвестициите са на стойност над 400 милиона евро. Появата на Игнатова като "специален гост" на страниците на прочутото издание с колекционерска стойност провокира много и подчертано отрицателни коментари, но компанията запази достойно мълчание и заложи на артистичния пиар.

Силен акцент върху истинските звезди на изданието за 2017 г. са актрисите Хелън Мирън, Пенелопе Крус, Ума Търман, Руни Мара, Джесика Частейн, Леа Сейду, Джулиан Мур, Шарлот Рамплинг, Лупита Нионго, Алисия Викандер и Джан Дзъи, както и гореспоменатите Никол Кидман, Кейт Уинслет и Робин Райт.

"Съвременната идея за красота днес е пълна каша. Нещо ужасно, наистина ужасно. Когато разглеждате модни списания, това, което виждате, са много силно ретуширани хора. Канят се много добри специалисти в това, които сядат на компютъра и с едно замахване отнасят онова, което е направил добрият фотограф. Намирам това за истинска обида", коментира в интервю Питър Линдберг. "Дъхът ми спира, когато видя хубава фотография, защото, повярвайте ми, в днешно време не се случва често. Идеята на календара е да покаже истинската красота и откъде идва тя, а не това, което хората смятат за красиво."

Подчертано фотограф, който не се възползва от техническите предимства на компютърните програми, обработващи изображенията, доскоро Линдбърг пренебрегвал и социалните мрежи и платформи като Instagram. Профилът му там обаче е с рекорден брой последователи. На въпроса защо е пренебрегнал едно от основните си правила модният фотограф отговаря: "В началото идеята ми се струваше ужасна, но в един момент видях ефекта, който имаше тази платформа, и се присъединих. По-важното е да използвате Instagram, за да споделите красота или нещо интересно, а не за да напишете "Обядвах с Брад Пит". Лошото е, че в последно време хората си купуват последователи, за да придобият известност. Това е нещо ужасно. Често казано, на мен не ми пука за това, но забелязвам, че в модата някои от компаниите ангажират момичета, като се водят само от броя на последователите им в Instagram. В днешно време това, което е най-важно, е финансовата част на нещата и влиянието, което имате, а това убива красотата!"

Ако календарът Pirelli беше десерт в изискан ресторант, всяка година щеше да се поднася в менюто като шедьовър на гост-готвач с интересни съставки, подчинени на артистична концепция, и със завладяващ послевкус. Ефектът на календара на компанията - производител на автомобилни гуми, е подобен, като добавим и прилагането на доказалата стопроцентовия си успех във времето рецепта: красиви жени, добър фотограф и варираща през годините еротика – от нежна и романтична (проявяваща се най-вече сред изданията, заснети от фотографките Сара Муун и Ани Лейбовиц) до фешън поетиката на Питър Линдберг, който пое щафетата от миналогодишния фотограф на календара, Ани Лейбовиц.

За трети път един от любимите фотографи на списание Vogue и Vanity Fair застава зад обектива за календара, появил се за първи път в далечната 1963 г. като рекламен носител – бонус за лоялни клиенти на компанията Pirelli. След като през 1996 г. творческият екип на компанията и поканеният за първи път като фотограф Питър Линдберг избират за декор пустинен пейзаж в Калифорния, а през 2002 г. залагат на "Парамаунт студио" в Лос Анджелис, за предстоящото издание избират пет локации – Берлин, Лондон, Лос Анджелис, Ню Йорк и малкия град на север от Париж, Ле Туке.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.