По малко от всичко
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

По малко от всичко

Линда Еванджелиста, Vogue, 1989

По малко от всичко

Изложба на фотографа Артър Елгор показва джаз, балет, мода и всичко онова, което прави света му цветен и интересен

7301 прочитания

Линда Еванджелиста, Vogue, 1989


Името му е в Топ 5 на любимите модни фотографи на вече бившия творчески директор на списание Vogue – Грейс Кодингтън, която признава, че по отношение на авантюризма и верността към любимата камера Leica нюйоркският майстор на обектива Артър Елгор е всъщност нейният номер едно.

Почти като намигване на съдбата е, че в рамките на два дни и Грейс Кодингтън, и Артър Елгор се срещнаха с почитателите си в парижката галерия Colette, за да представят: тя – албум с избрани фотосесии като стилист и творчески директор в американското издание на Vogue, а той – изложбата Arthur Elgort – Fashion. Jazz. Ballet.

Стефани Сиймор, 1986

Селекцията на фотографиите в експозицията е направена от самия Елгор, като проследява няколко основни етапа в развитието му като фотограф. И макар кариерата му в студио да започва в далечната 1970 г., когато работи като асистент на шведския моден фотограф Госта Гас Петерсон, първите си стъпки в изкуството Артър Елгор прави в балетната зала.

Уляна Лопаткина, 1999

"Малцина от тези, които ме харесват като фотограф, знаят, че артистичната ми кариера започна в плахи опити да стана добър балетист. Твърде рано обаче осъзнах, че с балет, особено по онова време, добри пари не можеха да се изкарват, и започнах сериозно да се оглеждам за нещо ново и различно. Знаех, че обожавам балета, а модата ме караше да мисля за балет. Затова и станах моден фотограф", спомня си Елгор в интервю по повод връчването на специална награда на гилдията на американските модни дизайнери преди повече от пет години.

Линда Еванджелиста, Vogue, 1989

Дебютът му в британското издание на Vogue е с фотосесия, която налага и неговия стил – снимки на открито с естествена светлина, улавящи момента като репортажна фотография. "Може да прозвучи странно, но никога не съм учил професионално. Използвах насоките на приятел, който ми препоръча списание, откъдето да науча някои от основните неща във фотографията. Така се увлякох, че го превърнах в своя професия и начин на живот. Започнах да снимам момичетата от училище като модели, а по-късно използвах тази непринуденост и бягство от типичното студио като своя запазена марка."

Мик Джагър и Кийт Ричардс, 1981

В крак с техническата еволюция, днес Артър Елгор е горд собственик на Instagram профил, макар всъщност последният да се поддържа от неговата асистентка Мариан. Не изневерява на любимия си фотоапарат Leica и на естетиката, която възпитава и гради с годините.

Бионсе, British Vogue, 2012

Затова не прави компромиси и с хората, с които работи. Обожава Хелмут Нютън и Ървин Пен, а от по-младите фотографи предпочита и следи работата на Стивън Майзел.

Симон Синьоре, 1982

"Обичам да улавям безценните моменти и определено харесвам разнообразието на обектите – по малко от всичко. Винаги съм бягал от влизането в една или друга категория. Модата може би е нещо, което се продава най-много, но едно момиче в метрото също може да бъде мода, джаз музикантът в клуба и балерината в залата – също. Тази изложба е като гигантско отражение на 45 години работа. Ако успеете да дойдете в Colette, ще видите, че има от всичко по малко – джаз, балет, мода, моите любими деца и всичко онова, което прави света ми пълен, цветен и интересен."

Рой Харгроув, Vogue, 1992

Изложбата Arthur Elgort – Fashion. Jazz. Ballet е в галерия Colette в Париж до 5 ноември.

Каролин Трентини, Vogue, 2008

Името му е в Топ 5 на любимите модни фотографи на вече бившия творчески директор на списание Vogue – Грейс Кодингтън, която признава, че по отношение на авантюризма и верността към любимата камера Leica нюйоркският майстор на обектива Артър Елгор е всъщност нейният номер едно.

Почти като намигване на съдбата е, че в рамките на два дни и Грейс Кодингтън, и Артър Елгор се срещнаха с почитателите си в парижката галерия Colette, за да представят: тя – албум с избрани фотосесии като стилист и творчески директор в американското издание на Vogue, а той – изложбата Arthur Elgort – Fashion. Jazz. Ballet.

Стефани Сиймор, 1986

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    simo_ss avatar :-?
    Симеон

    супер снимки с уще по-интересно съдържание към тях

  • 2
    vivin avatar :-(
    vivin

    грешка: на последната снимка е Roy Hargrove, тромпетист, човекът даже беше в София, 2015.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Другата Варшава

Другата Варшава

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK