Ритъм & трус
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ритъм & трус

Soul Piercing

Ритъм & трус

Девето издание на One Dance Week

2316 прочитания

Soul Piercing

© Goblin Party


През 2011 г. испанските танцьори Алайтц Арензана и Мария Ибарече пътуват до Пловдив с една цел – да открият ромската общност, която е една от най-големите в Европа и да създадат танцов спектакъл с деца от нея, който да се играе в центъра на града. Мисията е изпълнена – днес, пет години по-късно, може да видите филма "Лични танцьори", разказващ за целия процес и как танцът се превръща в средство за започване на дебат за предразсъдъците и дискриминацията срещу ромите, маргинализацията, в която живеят, и трудностите пред тяхната интеграция. Прожекцията е част от деветото издание на фестивала One Dance Week, който тази година освен с най-новите световни танцови спектакли привлича с впечатляваща музика към тях, както и с един кинематографичен шедьовър – израелският филм "Г-н Гага". Лентата взе първа награда на "София филм фест" 2015 г. за най-добър документален филм и всички прожекции бяха разпродадени и препълнени. За тези, които така и не успяха да го видят, шансът е на 6 и 21 октомври от 19:00 ч. в Lucky Дом на киното.

Откриването на One Dance Week е с американската постановка Bloodline (9 октомври), която ще се играе за пръв път на Балканите. Нюйоркската компания Stephen Petronio ще покаже кинетичния спектакъл, оставил дълбоко отражение върху художествения път на поколения хореографи. Музиката към него е създадена от хип-хоп изпълнителя Michael Volpe a.k.a. Clams Casino, който работи в сферата на експерименталния хип-хоп. Clams Casino е продуцирал някои от най-известните алтернативни хип-хоп изпълнителни, между които A$AP Rocky, Lil B и Mac Miller и работи с Lana Del Rey, Big K.R.I.T. и Washed Out. Bloodline е подходящо преживяване и за любителите на традиционните танци и хореография.

Репертоарът, който компанията Stephen Petronio ще представи в България, включва и емблематичните "Тропическа гора" и "Ледена примамка", поставени от най-големите фигури в историята на танца и хореографи, създали оригинален движенчески език – Мърс Кънингам и Триша Браун. "Тропическа гора" е озвучен от електронната музика на Дейвид Тюдор. Проектът не би бил толкова въздействащ без оригиналните декори на бащата на попарта Анди Уорхол. Именно за този спектакъл Уорхол разработва една от най-добрите си идеи – Campbell’s Soup Cans.

За пръв път на One Dance Week тази година ще видим изпълненията на танцьори от Тайван и Канада. Тайванската танцова работилница е дигитален експеримент, който ще се води от артистичния директор на компанията Anarchy Dance Theatre – Jeff Chieh–hua Hsieh, и от изпълнителката Shao-ching Hung в спектакъла "Второ тяло" (23 октомври). Яник Дауби – звуковият дизайнер на пърформанса изследва саунд пейзажи на Тайван, като прави записи на открито, документални аудиофилми и социални проекти. Всички посетители ще имат възможност да усетят и сами да експериментират връзката между 360-градусовата прожекция, визуализациите и как те реагират и "комуникират" с всяко движение на телата им.

Една втора танц, една четвърт пърформанс и една четвърт рок шоу е канадският спектакъл "Всичко отива по дяволите, скъпа" на хореографа Фредерик Гравел (20 октомври). Музиката ще се изпълнява на живо от Стефан Буше - мултиинструментален музикант, които ще създава уникален саундтрак към и по време на спектакъла. Разбира се, с тежки акорди и рок.

И тази година в One Dance Week всички постановки и уъркшопи са подходящи и за малките, макар да няма специална детска програма. Според организаторите голяма част от зрителите всяка година са именно семейства с малки деца.

Фестивалът продължава до 30 октомври, а пълната програма е на: onedanceweek.com

През 2011 г. испанските танцьори Алайтц Арензана и Мария Ибарече пътуват до Пловдив с една цел – да открият ромската общност, която е една от най-големите в Европа и да създадат танцов спектакъл с деца от нея, който да се играе в центъра на града. Мисията е изпълнена – днес, пет години по-късно, може да видите филма "Лични танцьори", разказващ за целия процес и как танцът се превръща в средство за започване на дебат за предразсъдъците и дискриминацията срещу ромите, маргинализацията, в която живеят, и трудностите пред тяхната интеграция. Прожекцията е част от деветото издание на фестивала One Dance Week, който тази година освен с най-новите световни танцови спектакли привлича с впечатляваща музика към тях, както и с един кинематографичен шедьовър – израелският филм "Г-н Гага". Лентата взе първа награда на "София филм фест" 2015 г. за най-добър документален филм и всички прожекции бяха разпродадени и препълнени. За тези, които така и не успяха да го видят, шансът е на 6 и 21 октомври от 19:00 ч. в Lucky Дом на киното.

Откриването на One Dance Week е с американската постановка Bloodline (9 октомври), която ще се играе за пръв път на Балканите. Нюйоркската компания Stephen Petronio ще покаже кинетичния спектакъл, оставил дълбоко отражение върху художествения път на поколения хореографи. Музиката към него е създадена от хип-хоп изпълнителя Michael Volpe a.k.a. Clams Casino, който работи в сферата на експерименталния хип-хоп. Clams Casino е продуцирал някои от най-известните алтернативни хип-хоп изпълнителни, между които A$AP Rocky, Lil B и Mac Miller и работи с Lana Del Rey, Big K.R.I.T. и Washed Out. Bloodline е подходящо преживяване и за любителите на традиционните танци и хореография.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Мисли на glass

Мисли на glass

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK