Цар Нос

Светът на нишовите парфюми, или как една индустрия за милиарди се превърна в новия достъпен лукс

Само от началото на 2017 г. до този момент в света са се появили близо 1400 нови парфюма, вписани в директорията на един от най-важните сайтове по темата – Basenotes, а за последните пет години този брой надхвърля 9500, което включва десетки новопоявили се марки. И все пак къде са те? Не и в най-близкия мол, където ще ни посрещнат общо взето същите имена и бестселъри, с които отдавна сме свикнали. Пак тях ще видим и ако разгърнем произволно списание и прочетем съвет и тази есен "да се обвием" в поредната чувствена ванилия (Shalimar на "Герлен" от 1925 г.).

Работата е там, че основната част от това зашеметяващо количество се пада на т.нар. нишови парфюми – думата на деня, чието определение постоянно се мени и размива.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал