Q&A Калин Трифонов
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Q&A Калин Трифонов

Q&A Калин Трифонов

20428 прочитания

Калин Трифонов има 15 години опит в парфюмния бранш като консултант. Бил e част от екипа на първия магазин за нишови парфюми в България, а днес ще го намерите в Salon Olfactive.

Какви аромати се търсят най-много у нас?

България определено е пазар на ориенталските, тежки и плътни миризми - амбра, ванилия, подправки, уд, тамян. Не се харесват цитрусови и изобщо леки аромати, които са по-малотрайни и това е така, защото при относително високата му цена хората очакват парфюмът да е силен и всички да им задават въпроса какъв е той. А ако сте с Eau D'Hаdrien на Annick Goutal, моят любим парфюм, никой няма да ви попита нищо. Много съм изненадан, че никак не се харесват бели цветя като жасмин, тубероза. За розата е ясно, че тук бягат от нея с писъци, но в парфюмите с уд (който често по традиция се комбинира с нея) никой не е казал, че не я харесва.

Може да се каже, че при всички брандове има по един аромат, който се откроява. При Profumum Roma това е Confetto, при Ormonde Jayne – Montabaco, при Annick Goutal - Petite Cherie, при The Different Company - Sublime Balkiss. Acqua di Parma - Colonia Oud и Magnolia Nobile при жените. Ambre Sultan, Chergui и Nuit de Cellophane.

Как се приемат новите аромати?

Специално тук, в Salon Olfactive, хората не идват, за да открият новости, но в The Circle е друго – нов парфюм ли е, задължително се харесва и продава. Например Comme des Garcons си имат постоянна, много вярна клиентела, различна от тази на другите марки. Те чакат и когато има нещо ново, отиват и го проверяват. Смея да твърдя, че Comme des Garcons и By Kilian са марките с най-лоялна клиентела. При By Kilian това е много добре измислено - имаш по-скъпа бутилка и след това купуваш пълнител, който за 50 милилитра струва 220 лева като повечето марки, имаш и "луксозно", и "нормално". Същото е и при The Different Company. Това определено създава лоялност.

Как интернет промени нещата?

За мен интернет омаловажава парфюмите, прави ги обикновени. Със сигурност предпочитам физическите магазини – там по правило работят хора, които наистина разбират материята, човек не може да се научи от Fragrantica. Лично аз ненавиждам интернет пазаруването - никога не съм купувал онлайн, независимо за какво става въпрос. Но може би в това отношение съм последният мохикан.

Топ 3 нишови парфюмерии в София

Campomarzio70

Интериорът, идеята и цялата концепция на Campomarzo70 са дело на фамилията Di Liello, която има силно изявена страст към най-доброто от съвременната луксозна парфюмерия за колекционери. Тук се предлагат ултраскъпите Roja на професора по парфюми Roja Dove, способен да разпознае над 800 аромата със затворени очи, потомствената марка Brecourt, интериорните свещи и ориенталски аромати на Lorenzo Villoresi и ексклузивните Xerjoff с изящно изработени флакони.

пл. "Св. Неделя" 19, тел. 0883505060

Salon Olfactive

На двата софийски адреса на Salon Olfactive ще намерите парфюмите на Acqua di Parma, Serge Lutens, Molinard, Annick Goutal и козметиката за дрехи The Laundress. И докато почти десетгодишният салон на "Раковски" се е утвърдил като ексклузивен представител на класиците от Creed и новаторите от Comme des Garcons, то значително по-младият салон на "Патриарх Евтимий" може да се похвали с марки като By Kilian, Profvmvm Roma, Ormonde Jayne и току-що лансираните Editions des Parfums Frederic Malle и ABC. Не бива да пропускаме и луксозната парижка парфюмерия на Jean-Claude Ellena и Thierry de Baschmakoff от The Different Company и продуктите за бръснене на Antica Barbieria Colla.

ул. "Раковски" 145, бул. "Патриарх Евтимий" 45, повече информация на 0889 545095 и 0889 545171

Тhe Circle

Седемгодишният The Circle има голяма селекция от ароматите на Acqua di Parma, Annick Goutal, The Different Company, ETRO, Molinard, Histoire des Parfums, Serge Lutens, козметиката за дрехи The Laundress, луксозните аромати за дома на Estéban. В The Circle се предлагат аксесоари на Etro и S.T. Dupont, шалове на Pashma и други луксозни марки

в Сердика център, тел. 0879 335546

Други:

Plus Zero Concept Store на ул. "Позитано" 1

Марки: Ineke, Mirko Buffini, Naomi Goodsir, Franck Boclet, Geza Schoen

Detailor на ул. "Иван Денкоглу" 46

Марки: Blood Concept и Welton London

Farenah Concept на ул. "Цар Калоян" 10

Марки: Montale, Amouage,Clive Christian и Aedes DeVenustas

Калин Трифонов има 15 години опит в парфюмния бранш като консултант. Бил e част от екипа на първия магазин за нишови парфюми в България, а днес ще го намерите в Salon Olfactive.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK